Затвори

Една конструкция от фрази за добро разказване на истории

Откакто ги има на света, хората разказват истории. В продължение на хилядолетия това ни е помагало да оцеляваме във враждебна среда. Способността ни да чуем и запомним история е сякаш вградена в ДНК-то ни. 

В бизнеса и маркетинга е ясно, че разказването на истории помага за по-добро разбиране на идеите, които представяме и които се надяваме да бъдат реализирани. Чрез историите и презентирането им пред публика даваме възможност на други хора да разбират кои сме, какво работим, за кого. Някои смятат, че най-запомнящите се реклами са тези, разказали истории или свързани с такива. 

Затова е тъжно и иронично, че при въпроса "С какво се занимава компанията ви?" повечето хора отговарят сухо "Произвеждаме... ". Или казват, просто че работят в даден бранш, да кажем в маркетинга. Или пък когато се опитат изведнъж да се изтъкнат с "Ние сме лидер в индустрията на ... "

Скучно. Толкова скучно е това. А всеки може да представи компанията си по-интересно, като поднесе фактите чрез история. Как да се случи? Има една техника, която е невероятно лесна и съвсем проста. Чрез нея ще направите представянето си по-интересно. За да направите себе си, проекта, който показвате или компанията си по-незабравими, използвайте тези фрази в разказа си за тях: 

1. "Нали знаете как когато човек се опитва да (постигне целта Х), много често той се натъква на (някое дразнещо препятствие)... "

2. "Е, моята компания се занимава с... (казвате нещо различно)". 

3. "В резултат, човек постига (целта, която искате да постигнете + нещо допълнително)... ". 

Формулата работи винаги. 

Ето и пример, като използваме описание на бизнеса на Uber. Да кажем, че някой ви пита с какво се занимава Uber, а вие работите в нея. Може да кажете "Стартираме инициатива за споделяне на превози в града". Или да кажете "Ние сме абсолютен иноватор в бизнеса със споделяне на превози в града, използваме GPS и незабавни транзакции, за да революционизираме... ". Или може да използвате конструкцията от фрази, като кажете:

 "Ами, нали знаете как често ни се налага да отидем някъде, викаме такси в града, а то накрая ни струва повече от очакваното и не ни е било приятно в колата? Е, моята компания Uber се занимава с алтернативни превози, споделени между хората - колите се викат чрез мобилно приложение. (В резултат) с тях човек знае колко точно ще му струва и какви условия за превоз ще получи". 

Как ви звучи? Повече ще ви запомнят, нали?  

По съвети на Джефри Джеймс в сайта на сп. Inc. 

Коментари
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 21.09.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 21.09.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.68824
0.592333
CNY
10
2.49214
4.01262
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.21649
0.451164
RUB
100
2.83363
35.2904
USD
1
1.64286
0.608695