Уроци по управление на Facebook от един младок

Коби Конрад

Коби Конрад е младеж от САЩ, предприемач и ново лице в бизнеса. Създател е на онлайн магазина Hippies Hope Shop и казва, че се издържа изцяло от него – от приходите му, които идват след като хората го посещават през Facebook. И докато хиляди маркетолози по целия свят си скубят косите и се гневят, заради стратегията на социалната мрежа от 2013 г. да намали видимостта на публикациите на марките в новинарския поток на потребителите, за да го накара да плащат за реклама, Коби твърди, че това съвсем не е фатално. Само трябва да знаеш как да управляваш Facebook изгодно за себе си.

Той е написал имейл до американския бизнес сайт Business Insider, в който се представя. В него разказва, че печели от Facebook, въпреки че не купува реклама в сайта, и потвърждава успеха си със снимка на графика на интернет трафика към онлайн магазина му. В графиката се вижда, че посещенията са се увеличили значително през декември. 

Заради опита му, от Business Insider го молят да сподели съвети, може би много по-полезни от отвлечените разсъждения на световноизвестни маркетинг гурута или на критиците на дигиталния свят. 

Какво съветва той администраторите на страници?

Не говорете за себе си твърде много. Facebook се превърна в нон-стоп работещ информационен канал, в който хора и марки безспирно излъчват информация за това какво предлагат, как изглеждат и къде се намират, докато идеята му бе да бъде място за разговор с другите. Смисълът му е да се провокира дискусия, някакъв вид дигитално общуване. Не да информираме само за себе си. „Едва една от десет мои публикациии е свързана с мен самия”, казва младежът.

Споменавайте страницата си в публикациите. (За да разберете какво има предвид, кликнете на снимката след текста – б.р.) Това е чудесен начин да повишите степента на „вирусно” споделяне на името ви и броя възможности хората да кликнат върху публикацията ви. Ще повиши интеракцията и ще получите по-висок рейтинг по формулата на Facebook.

Задавайте въпроси. Създавайте съдържание, направено, за да се включат в него другите. И с това не се има предвид призиви от рода на „Сподели, ако си съгласен”. Задавайте въпроси, след това реагирайте и на отговорите на хората.

Правете контакти с други марки. Най-полезното нещо, което можете да направите, за да разширите обхвата си в социалната мрежа, е да се свържете с други страници във вашата ниша. Правете го с уговорката „Ще споделям страницата ти, ако ти споделяш моята”.

Публикувайте по-често, но не се превръщайте в спам! Повечето фирми публикуват във Facebook страницата си едва една информация дневно. При това, ако го правят, обикновено тя е свързана с тях самите. Най-добре е да се споделя един материал на три часа всеки ден.

„Не беше голяма изненада, че Facebook промени формулата си и много хора се разстроиха. Но можем ли да го видим? Мнозина публикуваха в него непродуктивно съдържание дълго време. С поглед напред, към 2014 г., смятам, че в социалните медии ще се появи голям натиск за по-качествено съдържание”, смята младият предприемач.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Зеленски вижда три начина за финансиране на покупки на ракети "Томахок", ако САЩ одобрят доставките
На днешната дата, 14 октомври. Петковден
Астрономи са заснели за първи път две черни дупки, които се въртят една около друга
Кристалина Георгиева: Страните по света нямат регулаторна и етична база за изкуствения интелект
Китайски квантов компютър влезе в търгвска употреба
Костадин Ангелов одобри идеята социалните мрежи да са забранени за деца под 15 години