Затвори

Още „за“ и „против“ вегетарианските диети

Вегетарианските диети са вредни, твърдят молекулярни биолози от университета Корнел, САЩ. Изследванията са пореден епизод в спора за здравословното хранене и резките преходи между месоядство и вегетарианство.

Учените твърдят, че вегетарианските диети повишават риска от рак на дебелото черво и от сърдечно-съдови заболявания. Проучването е публикувано в научното списание Molecular Biology and Evolution.

Метаболитни нарушения, свързани с дефицита на  мастните киселини омега-3 и омега-6, могат да предизвикат възпалителни процеси в организма, подложен на безмесна диета. Учените стигат до този извод, изследвайки генома на вегетарианци и месоядни от различни държави.

Оказва се, че начинът на хранене и диетичните предпочитания са обусловени от традиците и могат да се проследят през няколко поколения. Например около 70% от жителите на град Пуна, Индия, са традиционни вегетарианци, докато 20% от населението Канзас, САЩ, се оказват месоядни.

Използвайки данните от проучването 1000 Genomes Project, учените открили при популацията на вегетарианците мутация, наречена rs66698963, в гена FADS2 с. Този участък от човешката ДНК отговоря за създаването на полиненаситените мастни киселини , в частност омега-6. Нарушаването на баланса на съединението в организма води до рискове за здравето.

Мутацията rs66698963 се оказва благоприятна за вегетарианците, чийто организъм е принуден да синтезира веществото от растителни прекусори.

Ако балансът на омега-6 бъде нарушен обаче,  при вегетарианците, за разлика от месоядните, се повишава рискът от развитие на възпалителни процеси и следващите ги заболявания. Особено опасни се оказват мутациите rs66698963 за привържениците на рибните диети, каквито са ескимосите.

Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Людмил Даскалов, директор на Легранд България представя програмата ELIOT.

Кристиан Викторов е изпълнителен директор и един от основателите на стартъпа NemeSys Infosecurity. Завършил е бакалавърска степен по ИТ бизнес мениджмънт в училището по бизнес на Aston University в Англия. Има опит в консултантската практика по киберзащита и подсигуряване на ИТ рисковете на PwC във Великобритания. Член е на Британското компютърно общество (The British Computer Society). Има сертификат за владеенето на принципите по управление на информационна защита (CISMP).

Цитат на деня
Виц на деня
Последно видео
Валутен калкулатор

Валутен курс за 24.07.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 24.07.2017 г.

Валута