Четенето на книги удължава живота. Доказано

Политика за бисквитки

Прекрасният навик да четем не само прояснява ума и прави фантазията ни по-богата, но и удължава живота ни с няколко години. Твърдят го учени от училището по обществено здраве в Йейлския университет, които са провели мащабно проучване за влиянието на четенето.

В изследването, продължило цели 12 години, са участвали 3,6 хил. възрастни мъже и жени – от запалени читатели до такива, които докосват книга само ако трябва да я забършат от прахта, разказва сайтът Adme.ru.

Хората, които обичат да четат и четат редовно, живеят средно 2 години по-дълго, е установило проучването.

За пенсионерите, свикнали да прекарват седмично по 3,5 или повече часове с книга, рискът от смърт в близките 12 години намалява с 20% в сравнение с останалите възрастни хора.

„Достатъчно е да четем по половин час на ден и шансовете ни за живот нарастват стремително“, казва един от авторите на изследването проф. Бека Р. Леви.

„Книжната терапия“ действа при всички, независимо от доходите им, професиите, семейното положение, расата и удовлетвореността от живота.

Хората, които предпочитат вестници и списания пред книгите, показват не толкова впечатляващи резултати.

Известно е, че четенето е най-ефективният начин за понижаване на стреса и откъсване от всекидневните грижи. То позволява на мозъка да остане млад и повишава нивото на интелигентност, като увеличава броя на нервните връзки в мозъка.

Навикът да четем отлага старостта и болестта на Алцхаймер. Помага в борбата с депресията, подобрява социалните навици и творческите способности.

Учените отдавна знаят, че от четенето има полза, но изследователите от Йейлския университет за пръв път успяват да подкрепят с данни, че то наистина влияе върху продължителността на живота.

Приятно четене!

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство