Ново силно тримесечие и ръст на всички основни показатели регистрира A1

Ново силно тримесечие и ръст на всички основни показатели регистрира A1

Силно трето тримесечие за тази година и продължаваща тенденция за ръст във всички основни бизнес показатели, регистрира A1. Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11,5% до 98,8 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи нарастват с 11,8% и достигат 122 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 49,8 млн. евро, регистрирайки ръст от 13,6% на годишна база.

Повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на увеличение на приходите от продажба на устройства.

Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 17,1% до 30,2 млн. евро. Основните фактори за добрите резултати са дигиталните бизнес услуги на компанията, ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на повече услуги на съществуващите абонати. ICT бизнес направлението на А1 става все по-значим фактор за позитивните резултати на компанията, която постоянно разширява своето портфолио от дигитални решения и достига дo все повече клиенти. През последните три месеца телекомът е интегрирал успешно 950 ICT проекта за корпоративни и институционални клиенти. През същия период А1 стартира и мащабна комуникационна кампания, насочена към промотирането на своите дигитални услуги за бизнеса.

Всичко това води до увеличение на годишна база на средния приход от фиксирана линия (ARPL) от 6,9% до 13,4 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 2,6% до над 1 043 500.

През третото тримесечие А1 България продължава своето стабилно представяне в мобилния сегмент чрез успешна продажба на нови услуги на съществуващите клиенти. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 9,2% до 68,6 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 12,5% до 5,9 евро.

Добрите резултати на компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2019-а спрямо същия период на миналата година, А1 регистрира 16,2% ръст на приходите или 22,1 млн. евро от търговията с устройства.

Обобщено, резултатите на компанията за първите 9 месеца на годината показват:

  • Ръст на общите приходи с 6,5% до 348,5 млн. евро спрямо същия период на 2018 г. Приходите от услуги нарастват с 8,5% до 281,7 млн. евро, като това се дължи на ръста на фиксираните (15%) и мобилните услуги (5,9%).
  • Увеличение на средния приход от фиксирана линия (ARPL) с 5,8% до 13,2 евро. Броят на фиксирани услуги се увеличава с 2,6% до над 1 043 500.
  • Добри резултати при мобилните услуги на компанията и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти – следвайки положителна тенденция на ръст при средния приход от абонат (ARPU) от 9,3%.
  •  Солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 13,4% до 137,6 млн. евро спрямо същия период на миналата година.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ