Визитната картичка – още една жертва на COVID

Визитната картичка – още една жертва на COVID

Мат Стрингер, оперативен мениджър на голяма компания, е имал навика да раздава по 250 визитни картички на година. Където и да отиде по работа, винаги носи малкa пачка от 50 картички, за да споделя контактите си с нови бизнес партньори. Откакто глобалната пандемия бе обявена на 13 март 2020 г., той не е връчил нито една – цялата му работа е онлайн, пише в анализ Би Би Си.

По данни на британската компания Aura-P ежедневно са се печатали по 27 млн. визитни картички или около 7 млрд. годишно. Но притесненията, че чрез визитните картички може да се предават зарази със сигурност кара хората да ги използват все по-малко.

Британската печатница Vistaprint, която е сред най-големите в глобален аспект, е имала 17 млн. клиента преди пандемията. „Поръчките на визитни картички се понижиха с 70%“, коментира Флориан Баумгартнер, президентът на дружеството.

Вместо това все по-често се прибягва да технологични решения. Такива например са QR-кодовете – квадрати с черни и бели точки, в които може да се закодират около 4000 знака – букви и цифри – информация. QR кодовете лесно препращат например към даден интернет сайт, на който са поместени контактите на човека, с който провеждаме видеоконферентна връзка. Новите визитни картички съдържат отпечатан QR код, който има контактната информация в дигитална форма.  

По този начин навлизането на виртуални визитни картички става все по-лесно и по-често използвано.  

„Ръчното въвеждане на информация от визитната картичка в телефона или друго устройство е досадно“, коментира Джейсън Коен. Той е основател на компанията Popl, която произвежда малки чипчета. Те се залепят за задната страна на смартфоните и в тях чрез специално мобилно приложение се записва контактна информация, която потребителят иска да сподели с новите си бизнес партньори. Тази информация лесно се споделя чрез NFC порта за радиовръзка на телефона, дори и отсрещната страна да няма приложението или въпросното чипче. Компанията му започва работа през февруари 2020, а днес има 10 хил. бизнес клиенти.

VistaPrint също обмисля преминаване към QR и NFC визитни картички.

Технологиите имат своите плюсове, но в някои страни – предимно в Азия - традиционната визитна картичка все пак се запазва. Основната причина - тя има по-скоро ритуална функция и връчването й е част от бизнес етикета за установяване на договорни отношения, отколкото поради полезност.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерът на опозицията в Турция: Събрани са над 25 млн. подписа в подкрепа на кандидатурата на Екрем Имамоглу за президент
На днешната дата, 14 декември. Имен ден празнуват Снежана, Снежа, Снежанка
Какво можем да научим за лидерството от шефовете на JP Morgan, Netflix и Nasdaq?
Археолози: Римската окупация е донесла нови болести в Британия
Беларус освободи Nобелов лауреат и опозиционери в замяна на облекчаване на санкции от САЩ
Андрей Бабиш отхвърли варианта Чехия да гарантира заем за Украйна
Intel е близо до придобиване на стартъпа за AI чипове SambaNovaдо в сделка за 1,6 милиарда долара
Шефът на Бундесбанк се е прицелил в председателския пост на ЕЦБ