Бабини рецепти за здраве

ПР и събития

Бабините мъдрости тип „Зиме излизай с храничка, лете – с абичка” са авторитетен извор на информация за поддръжката на здравословното състояние за много българи (защото „баба/народът знае най-добре”).

Да разгледаме шест бабини мита за здравето и да видим доколко са верни.

Една ябълка на ден, да си румен и засмен 

Изяждането на една ябълка дневно ви носи много здравословни точки. Британският билкар Филип Уийкс обяснява защо пет сочни плода на седмица могат наистина да ни запазят по-здрави. „Ябълките съдържат един мощен антиоксидант, наречен фенол. Проучвания на Ълстърския университет показват, че той защитава нашата ДНК и дори действа като предпазен щит от рака!” 

Естествено, няма да се отървете от всички болежки само с помощта на една ябълка, но тя ще ви помогне да снабдите организма си с много от важните за него вещества. 

Морковите ни помагат да виждаме на тъмно 

Този мит има известна връзка с истината, защото липсата на витамин А (от който морковите бъкат) може да доведе до нощна слепота – неспособността да виждате при недостатъчна светлина. 

Учени от Националния офталмологичен институт в САЩ откриха и че хората, които поемат повече антиоксиданти – особено бета каротин, лутеин и зеаксантин, всички от които се съдържат в морковите, намаляват значително риска от дегенериране на макулата на окото, което обикновено настъпва с възрастта. 

Така че едва ли ще почнете да виждате като котките, ако поглъщате килограми моркови, но тези кореноплодни са истински балсам за очите. 

Чесънът изчиства кръвта 

Изглежда, всекидневната консумация на чесън поддържа здравето на кръвта и може дори да продължи живота ни. 

Проучване от Аделаидския университет показа, че хората с високо кръвно налягане, които поемат чеснова есенция в продължение на пет месеца, без изключение снижават значително кръвното си. 

Други проучвания показват, че чесънът понижава холестерола и изтънява кръвта, намалявайки по този начин риска от съсиреци, инфаркти и инсулти. Да живее шкембе чорбата! 

Доматите удължават живота 

Този бабешки лек съдържа веществото ликопен, което помага на тялото да се бори с някои видове рак и със сърдечно-съдовите заболявания. Някои проучвания предполагат, че ликопенът е много важен в борбата с рака на простатата и панкреаса, както и при много други заболявания. Така че този мит също съдържа известна истина. 

Пилешка супа за настинката 

Кой не е бил хранен с пилешка чорбица от загрижената мама или баба, когато се е давил от кашлица и е изгарял от температура? Не се сърдете – учените като един потвърждават силата на този бабешки лек. Той облекчава симптомите на настинката - спира миграцията на белите кръвни телца, която може да доведе до гръдна кашлица, намалява гнойния секрет с помощта на аминокиселината цистеин и отпушва носа, ако сложите в супата малко черен пипер. 

Чаша червено вино на ден е добра за сърцето 

Така е. Стига да се придържате стриктно както към червеното вино, така и към указаното количество. 

Екип учени от изследователския институт „Уилям Харви” към Лондонския университет откриха, че някои от химикалите в червеното вино могат да намалят производството на белтъка ендотелин-1 в тялото. Което е чудесно, защото той запушва артериите и значително увеличава риска от инфаркт. 

Налейте си чаша червено, отпуснете се край печката, затворете очи, за да намалите стреса от деня и бъдете сигурни – вашето сърце ще ви е благодарно. 

Източник: Obekti.bg

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната