Затвори

Предизвикателството да си по-ефективен с по-ниски инвестиции движи маркетинга

Николай Тинков се присъединява към "Загорка" през 2003 г. Стартира от позиция търговски представител и поетапно кариерата му се развива в различни длъжности в отдел "Търговски маркетинг". През 2011 г. поема ролята на бранд мениджър на Johnnie Walker & Bushmills за България. През 2014 г. се връща в "Загорка", където сега е старши бранд мениджър. Бакалавър е по бизнес администрация от НБУ. Master of Global Marketing от University of Liverpool. 

Какво работи в маркетинга в България? Какво е отличително в нагласите и навиците на българския потребител? Какви ще бъдат вече остарелите практики през 2017 г.?

На тези и други въпроси отговарят едни от най-успешните маркетолози в България - носителите на награди BAA Awards 2016 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни те споделят добри примери, идеи и прозрения за пазара у нас. 

Участник днес е Николай Тинков, старши бранд мениджър на "Загорка". Компанията взе награда на БАР тази година за най-добър маркетингов екип в категорията "Нов продукт", за кампанията "Загорка Ретро пак е на мода". 

.......................

- Г-н Тинков, как дойде идеята да заложите на продукт с ретро вид?

- Идеята да лансираме продукт под бранда "Загорка", вдъхновен от богатата история на пивоварната, стоеше пред нас от известно време. Успяхме да уцелим правилния момент, в който носталгия трендът беше най-актуален за потребителите, а в бирената индустрия такъв продукт не беше предлаган до момента.

- Какво беше предизвикателството?  

- Бяхме изправени пред задачата да иновираме в най-голямата категория, а именно лагерните светли пива, вместо в радлери или тъмни бири. Бяхме убедени, че в тази категория ще имаме успех. Предизвикателството по-скоро се коренеше в това да поставим правилно основите, базирани на нарастващия винтидж тренд, който наблюдавахме навсякъде наоколо. Всеки детайл имаше изключително значение. Заложихме на богатото и разпознаваемо наследство, което "Загорка" носи със себе си, пречупено през настоящето. Все пак, първата реклама на бира у нас е именно на "Загорка". Рецептата се оказа успешна, резултатите надминаха всички очаквания.

- Световен тренд ли е носталгията в рекламата?

- Не бих казал, че носталгията е тренд само в рекламата. Носталгията се дефинира като "сантиментален копнеж за миналото" или "копнеж по един идеализиран свят". В маркетинга тя не е самоцел, а по-скоро възможност да се създаде емоционална връзка с потребителите във време, когато всички искаме да забавим темпото на ежедневието си. Много изследвания показват, че повечето потребители поглеждат назад през призмата на "розовите очила" и са готови да похарчат повече за продукт, който им създава усещане за сигурност от отминали времена.

- Какво ще работи в маркетинга през 2017 г.? Какви ще бъдат вече отживелите практики?

- Отживели практики ще продължим да наблюдаваме, но все повече компании залагат на разумните инвестиции, които имат най-голяма възвръщаемост. Всъщност, предизвикателството да си по-ефективен с по-ниски инвестиции, създава нови и интересни подходи за комуникация.

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Xperia XZ1 Compact - винаги там, накъдето политат мечтите ви

Никола Янев, президент на предприемаческата организация Start It Smart

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: Shutterstock

Валутен калкулатор

Валутен курс за 15.12.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 15.12.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.67609
0.596627
CNY
10
2.50677
3.9892
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.21616
0.451231
RUB
100
2.81397
35.537
USD
1
1.65664
0.603631