Затвори

Маркетингът на 2017 г. ще бъде подчинен на дигитализацията

Петя Стоянова поема ръководството на маркетинг екипа на Мтел в началото на 2014 г. Развива бранда, дигитален и търговски маркетинг. Повече от 15 години заема ръководни позиции в телекомуникационни и телевизионни оператори и рекламни агенции. Работила е за брандове като Globul, Toyota, BAT. Има магистърска степен по маркетинг от Университета в Брадфорд, Великобритания. Активно участва в браншови организации.

С какво се отличава българския клиент на телекомуникационните оператори спрямо този в други части на Европа? Как е възможно продукт или услуга да се съживи значително на пазара чрез маркетингова комуникация? Какво ще работи в маркетинга в България през 2017 г. и какви ще бъдат вече отживелите практики?

На тези и други въпроси отговарят едни от най-успешните маркетолози у нас - носителите на награди BAA Awards на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни те споделят впечатления, опит и очаквания.

Участник днес е Петя Стоянова от маркетинг екипа на Mtel. БАР награди Mtel за най-добър маркетингов екип в категорията "Подновяване на продукт", за кампанията "Майка и баща".

..............

- Г-жо Стоянова, как се съживява успешно вниманието към един вече представен продукт на българския пазар?

- Не е изненада, че в телекомуникационния сектор има силна конкуренция и динамика, както и сериозни инвестиции в реклама. В тази агресивна среда успешното съживяване на един вече представен продукт, които същевременно не може да си позволи постоянно рекламно и медийно присъствие, е огромно предизвикателство.

Ключови за успеха на такъв тип маркетингови активности са няколко добре обмислени стъпки, а именно - правилното позициониране на услугата, разбирането на потребителския сегмент, стъпването на най-силния потребителския insight и самото изпълнение на комуникация.

В кампанията „Майка и Баща“ ние заложихме на тон, който ясно ни различи от другите телекомуникационни оператори и превзе ума и сърцето на хората, за които съотношението цена – качество е най-важното. С помощта на метафората направихме препратка към ситуация, в която хората стават особено чувствителни, когато нещо им излиза прекалено скъпо. Подходът ни беше да им го напомним абсолютно буквално и безспорно провокативно чрез израза "струва майка си и баща си".

- Кампанията „bob “Майка и баща“ има подзаглавие "вземи smartbob+, без да плащаш майка си и баща си". Хуморът е рисков, но може да бъде и много ефективен в рекламата. Защо заложихте на него?

- Хуморът като комуникационен инструмент е изключително труден, но използван в ситуационно подходяща среда, може да доведе до бърза и ефективна маркетингова кампания.

Изборът ни на подход беше базиран на няколко основни фактора: позициониране на марката (дали позволява използването на даден инструмент или не), специфика на продукта и неговите основни характеристики, целева аудитория. Към тях прибавихме и конкурентната среда като естествен външен фактор, който силно влияе при оформяното на комуникацията към потребителите.

В процеса на идентифициране на правилния подход за лансиране на кампанията "Майка и баща" хуморът се открои като съвсем логично решение, защото брандът BOB има три основни ценности: bob е откровен – говори директно без да премълчава детайли, bob е срещу статуквото на големите мобилни оператори (няма скрити условия и не обвързва клиентите с дългосрочни договори за мобилни услуги), bob е провокативен – говори само тогава, когато има какво да каже и предложи.

- Какво беше предизвикателството? В какви пазарни условия инициирахте кампанията?

- 2015 г. започна като година на предизвикателства пред телекомуникационните компании поради две основни причини.

(Продължава на страница 2.)

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Xperia XZ1 Compact - винаги там, накъдето политат мечтите ви

Никола Янев, президент на предприемаческата организация Start It Smart

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: Shutterstock

Валутен калкулатор

Валутен курс за 15.12.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 15.12.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.67609
0.596627
CNY
10
2.50677
3.9892
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.21616
0.451231
RUB
100
2.81397
35.537
USD
1
1.65664
0.603631