Затвори

Част II: Най-големите продуктови провали от 60-те години до днес

Кадър: YouTube

Пищни, изпълнени с корпоративна амбиция, скъпи - такива са най-големите продуктови провали в историята на бизнеса и днес продължаваме да ви разказваме за тях. 

Историите посочва накратко Business Insider. Този път следват 90-те години на миналия век: 

1990 - изворната вода Coors Rocky Mountain. Това бил интересен експеримент за продължаване на продуктовата линия на установен и известен бранд бира, с добавяне на изворна вода под шапката на същата марка. Coors Rocky Mountain Spring Water била представена на пазара в Щатите през 1990 г., но така и не била възприета. Оказало се, че почитателите на Coors искали от бранда само едно единствено нещо - любимата си бира и нищо повече.

1993 - Apple Newton. Този технологичен продукт е прочут пример от лошите времена на иначе най-скъпият бранд в света днес - Apple. Newton беше PDA, или личен дигитален асистент, който според американското списание "Форбс" се е провалил на пазара поради следните причини: цената му е започвала от 700 долара (доста скъпо), бил е 8 инча дълъг и 4.5 инча широк, а способността на екрана да разпознава почерка на потребителя - ужасна. Устройството е било толкова зле, че от "Семейство Симпсън" направиха цял епизод, посветен на него, пълен с шеги. Разбира се, след това Apple очевидно е разпознала грешките си, след като представи таблета iPad и преобърна световния пазар на потребителска електроника с него. След iPad никой вече не говори за "PDA" асистенти.

1995 - Bob на Microsoft. Bob се предполагаше, че трябва да бъде лесен за ориентиране интерфейс за Windows - проектът на един етап се управляваше от съпругата на Бил Гейтс Мелинда. От Microsoft обаче го закриха една година след стартирането му през 1995 г., защото "за жалост софтуерът налагаше повече работа, отколкото можеше да достави типичния хардуер на компютъра по онова време и намаше адекватно голям пазар", посочи по-късно Мелинда Гейтс. 

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Людмил Даскалов, директор на Легранд България представя програмата ELIOT.

Кристиан Викторов е изпълнителен директор и един от основателите на стартъпа NemeSys Infosecurity. Завършил е бакалавърска степен по ИТ бизнес мениджмънт в училището по бизнес на Aston University в Англия. Има опит в консултантската практика по киберзащита и подсигуряване на ИТ рисковете на PwC във Великобритания. Член е на Британското компютърно общество (The British Computer Society). Има сертификат за владеенето на принципите по управление на информационна защита (CISMP).

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: pixabay

Валутен калкулатор

Валутен курс за 23.06.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 23.06.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.80244
0.554803
CNY
10
2.55955
3.90694
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.22747
0.44894
RUB
100
2.9337
34.0866
USD
1
1.7505
0.571265