Затвори

Част III: Най-големите продуктови провали от 60-те години до днес

Снимка: en.wikipedia.org

От безалкохолни напитки, през коли, персонални дигитални асистенти, които са предшественици на таблета, до бургери за аристократи и кисело мляко "Космополитън" - това са най-големите и скъпи за производтелите продуктови провали в историята на бизнеса.

Изброява ги накратко екип на Business Insider. Ето каквои още припомнят авторите на този обзор:

1997 - газираната напитка Orbitz. Това била газирана вода в бутилка с вид на лампа за осветление. Продуктът се харесвал като дизайн на много от младежите в САЩ, заради красивия си вид, но самата напитка била неприятна на вкус - хората я сравняват със сироп за кашлица. Изчезва от рафтовете на магазините в страната една година след пазарния си дебют през 1997 г. Въпреки това... още се продава в eBay. За всеки, склонен да пие газирана вида на 10 години...

1998 - чипсът на Frito-Lay "WOW!".

1998 — Frito-Lay WOW! ChipsСнимка: Wikimedia

Тази бизнес история направо не е за вярване: В края на 90-те години от Frito-Lay представили на пазара "храна-чудо" - чипс, кръстен с мощното "WOW!". Според маркетинговите твърдения в описанието му, той съдържал съставка на име "олестра", която го правела "чипс без мазнини". Но, също както в един епизод на "Зайнфелд", където кисело мляко без мазнини довежда до изненадващо напълняване, чипсът изобщо не бил такъв. Молекулите "олестра" били твърде големи, за да бъдат разградени от тялото, поради което преминавали директно към храносмилателния тракт неабсорбирани. За съжаление, резултатът бил болки в стомаха и диария. По ирония хората, опитали продукта, наистина възкликвали "WOW!", но не с възхищение.

1999 - йогурт Cosmopolitan. В Америка мениджмънтът на известното списание Cosmopolitan взел интересно решение - той предложил на пазара йогурт със същия бранд, при това в момент, когато пазарът на кисели млека в САЩ преливал от подобни предложения. Оказало се, че читателките на Cosmo били достатъчно доволни само да четат списанието. Няма сведения дали млякото е било вкусно. 

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Людмил Даскалов, директор на Легранд България представя програмата ELIOT.

Кристиан Викторов е изпълнителен директор и един от основателите на стартъпа NemeSys Infosecurity. Завършил е бакалавърска степен по ИТ бизнес мениджмънт в училището по бизнес на Aston University в Англия. Има опит в консултантската практика по киберзащита и подсигуряване на ИТ рисковете на PwC във Великобритания. Член е на Британското компютърно общество (The British Computer Society). Има сертификат за владеенето на принципите по управление на информационна защита (CISMP).

Цитат на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 23.06.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 22.06.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.79979
0.55562
CNY
10
2.56257
3.90233
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.2183
0.450796
RUB
100
2.92866
34.1453
USD
1
1.75112
0.571063