Затвори

Стотици испанци и туристи запазиха минута мълчание вчера в памет на жертвите на терористичния акт.

Снимка: Guliver / Getty Images

 

Барселона

Снимка: Guliver / Getty images

Снимка: Guliver / Getty Images

Дрис Оукабир

Снимка: Каталунската полиция

През лятото има засилено присъствие на каталунската полиция в метрото

Снимка: Guliver / Getty Images

Кадър от мястото, публикуван в Twitter /Arturo Fernández

Снимка: Guliver / Getty Images

Има ли нужда наистина от тази среща?

Снимка: Shutterstock.com

В индустрията с рекламата и дизайна срещите са това, което движи бизнеса. Както и в много други видове бизнес. Някои хора ги харесват много. Други с нежелание участват в тях. Повечето участници просто присъстват и ги толерират, като често тайничко се надяват, че задължително ще има вода и кафе.

Тъжният факт е, че повечето срещи всъщност са или напълно ненужни, или по някакъв начин прекалено дълги, коментира Пол Шугит в сайта The Balance.

Каква е целта на една среща? Този въпрос може да ви се струва глупав, но се замислете за миг. В по-голямата част от случаите съвещанията в рекламните агенции се свикват поради някоя от следните причини:

  • Стартира нов криейтив бриф или проект.
  • За да се запознаят всички с една и съща страница от един и също аспект на проекта.
  • За да се направи преглед на проучванията и други данни.
  • Брейнсторминг. Необходими са идеи.
  • За да се коментира предишна работа.
  • Да се прави контрол. Да се проверява докъде е стигнал напредъка по изпълнение на задачите.
  • Да се споделя нова информация.
  • За да информира ръководителят, или собственик, хората си за важни планове и нововъведения.

Тези причини вероятно изчерпват поводите да бъде организирана една среща. Проблемът се появява, когато започнат да се организират твърде много такива съвещания в процеса на работа. Това ги прави все по-малко продуктивни.

Понякога срещите продължават 2 или 3 пъти по-дълго от необходимото. А се смята, че една среща от 1 час с 8 участници в нея е равна на 8 часа загубена продуктивност. Струва ли си наистина?

Когато са необходими, срещите трябва да бъдат кратки и приятни за хората

От британската реклмна агенция St. Luke's например споделиха, че били наясно, че срещите им са проблем. Много често срещите при тях са продължавали час, докато са били предвидени за 20 минути. Оказало се, че хората просто седят и разговарят твърде дълго по теми, които не са свързани с проекта. Започвали с разказването на анекдори за разведряване на атмосферата и след това завършвали с разговори за плановете им за уикенда.

Тогава от St. Luke's измислили необикновен начин да направят срещите по-къси. Започнали да ги организират в зали, където поставили сравнително неудобно обзавеждане. Дори нямало столове за сядане. Само високи маси, около които хората се събирали. Освен това отишли още по-далеч и боядисали стените в тъмни и не особено приветливи цветове. Оказало се, че срещите по работа могат да бъдат и по кратки.

Преди да насрочите разговор очи в очи, помислете за основните неща. Често срещите се случват на автопилот. Още по-често в тях участват хора, чието присъствие не е необходимо. Може да се отнесете към срещите като към рекламния текст – редактирате го, редактирате, съкращавате, докато не излезе нещо с потенциал.

Задайте си следните въпроси:

  • Имаме ли наистина нужда от среща, или можем да се справим обаждания по телефона?
  • Кой ТРЯБВА да бъде там?
  • Кой не трябва да присъства?
  • Колко дълга трябва да е всъщност срещата? Ако са достатъчни 12 минути, защо да не е толкова дълга? Няма нужда да я удължавате до половин час.
  • Какво вие лично можете да предоставите, за да направите изхода от една среща по-добър?
  • Кои от въпросите можете вече да отговорите чрез имайл или с обаждане навреме?

Определете подходящо време. Въпреки че всички вероятно са в офиса в 8 сутринта в понеделник и в 16 часа в петък, това не означава, че са готови да разговарят. За час се препоръчва около 10-10.30 часа, по възможност по средата на седмицата.

Накрая, винаги помислете предварително за срещата, преди да присъствате в нея.

Коментари
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Теодор Димитров e изпълнителен директор на българския стартъп за производство и доставка на матраци Amber. Завършил е Американския университет в България през 2014 година. Кариерата му започва в малката българска фирма ИВЕЛ 93 в Благоевград, която произвежда шоколадови изделия, където е бил търговски представител и мениджър на търговски екип.

Снимка: Личен архив

Айвазовски парк в Поморие - една от най-атрактивните възможности за инвестиции в имот

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: pixabay

Валутен калкулатор

Валутен курс за 18.08.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 18.08.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.73282
0.577094
CNY
10
2.49685
4.00505
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.14483
0.466237
RUB
100
2.80485
35.6525
USD
1
1.66595
0.600258