Затвори

Проблемът с невидимите банери и неговите решения

снимка: Shutterstock

От години потребителите подминават рекламните банери, поставяни в уеб-страниците. Така голяма част от използването на този рекламен инструмент се обезсмисля. Хората, които гледат в монитора съзнателно или несъзнателно, го игнорират и се фокусират върху съдържанието. Още повече че значителна част от тях използва програми за блокиране на показването на реклама в интернет (ад блокъри). 

Въпреки разнообразните подходи на изработка на банерите, включително такива с различен размер, т.нар. "небостъргачи", leader boards, от които изображението изскача, пълни банери и дори реклама на половината интернет страница, определено се забелязва бунт срещу тях, коментираха авторите в сайта The Balance. В същото време експерти през 2017 г. посочиха, че банерът не е "мъртъв" инструмент, ако той е място за "кацане" на интернет потребителите при тяхно търсене на неща в мрежата за е-пазаруване. 

Банерите струват много малко като изработка, но все пак инициативата с поставянето им се обезсмисля напълно, ако хората намират начини да не ги виждат. Как се стигна до повсеместното "ослепяване"?

"Невидимите банери" са навсякъде в интернет. Някои от тях можете да видите и в сайтове, които четете от години, но някак си не сте ги забелязвали. Има ги в почти всеки уеб-сайт, който хората посещават. Причината е ясна – рекламните приходи задвижват мрежата и правят възможно повечето уеб-сайтове да са безплатни за публиката. Това е сила на интернет, но е същевременно и слабост.

Има ли ефективно решение за този проблем?

Не е лесно. Най-важното е да се осъзнае, че повечето банери отчитат много по-малка от очакваната от мнозина степен на отговор. Тоест, голяма част от тях са виждани, някои не са забелязвани, но съвсем малък процент от публиката кликва и регистрира някаква обратна връзка. Същевременно никой не иска да хаби пари за банери с лошо представяне, които са буквално невидими.

Рекламните специалисти препоръчват няколко вида реакции. Например да се предложи микс от добри и креативни идеи за онлайн рекламиране, необичайни формати на банерите и реклама в уеб-сайтовете, която прешества за кратко показването на следващата страница в тях.

Ако изготвяте онлайн реклама, помислете добре за вида на публиката на сайта, в който ще я поставите, за това колко е активна, кога е активна и на каква възраст са регистрираните. След това се замислете какво искате да кажете на тези хора. Обмислете добре съобщението си. Понякога съдържанието, краткото изречение, което изказвате в банера, може да е по-ефективно и да предизвика повече кликвания, отколкото една красива визия. Помнете, че по-голямата част от аудиторията влиза в интернет чрез мобилния телефон. 

Освен това можете да заложите на необичайните цветове и цветови съчетания, ефектите със светлини или нещо друго, което привлича вниманието и разчупва дизайна на уеб-сайта. Много компании в последните месеци разработват банери, които, поставени върху една страница, си взаимодействат помежду си. Или имат вградени елементи, които изскачат от регламентираното банерно пространство. Тези ефекти също могат да бъдат полезни в борбата срещу "слепотата" на потребителите спрямо банерите.

Помислете също за позициониране на банера, както и за поставянето на повече от един банер на една и съща страница. Можете да вградите и нови техники, които карат хората да се задържат по-дълго и да погледнат. Какво мислите за 3D банерите или тези, които изискват специална интеракция. Има много налични техники. Нови и нови се измислят всеки ден.

Някои автори още преди години обявиха банерите за умиращ рекламен инструмент. Други предрекоха същото за видовете медии и заявиха, че традиционните медии, най-вече печатът, външната реклама и рекламирането с директна поща ще загинат. Това обаче не се случи. Ако криейтивът ви е достатъчно силен, стратегията ви – решителна и закупуването на медийно пространство – находчиво, банерите ви могат да се отличат в безкрайната, пъстра вселена на интернет и да повлияят на потребителите.

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Людмил Даскалов, директор на Легранд България представя програмата ELIOT.

Кристиан Викторов е изпълнителен директор и един от основателите на стартъпа NemeSys Infosecurity. Завършил е бакалавърска степен по ИТ бизнес мениджмънт в училището по бизнес на Aston University в Англия. Има опит в консултантската практика по киберзащита и подсигуряване на ИТ рисковете на PwC във Великобритания. Член е на Британското компютърно общество (The British Computer Society). Има сертификат за владеенето на принципите по управление на информационна защита (CISMP).

Цитат на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 23.06.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 22.06.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.79979
0.55562
CNY
10
2.56257
3.90233
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.2183
0.450796
RUB
100
2.92866
34.1453
USD
1
1.75112
0.571063