Затвори

Професии на бъдещето в дигиталната реклама - II

Илюстрация: Shutterstock

Рекламният бизнес се променя рязко заради нахлуването на технологиите, и професиите в маркетинга ще се изменят. По-точно, те ще се обогатят, а може би и някои ще отпаднат.

"Време е да излъскате автобиографията, маркетолози", посочва в тема от броя си американското списание Adweek. Работни места, които изглеждаха експериментални преди няколко години, сега са задължителни, посочват авторите. 

Пътищата на цели кариери в маркетинга от преди години се прекъсват и сега както брандове, така и рекламни агенции, се пренастройват за следващо поколение от таланти в маркетинга. 

Глобализацията и комодизацията на технологиите ускориха темпото, с което нови, обещаващи инструменти стават налични за марките. Арън Харви - съосновател на Ready Set Rocket припомня, че всяка работна титла в дигиталните агенции днес не е съществувала само преди 8 години.

На маркетолозите ще се налага да създават дигитални изживявания, които хората да желаят да имат, отбелязва Адам Клайнбърг - CEO на Traction. За това ще е необходим правилният вид ноу-хау. 

Adweek се консултира с далновидни експерти в областта на дигиталната реклама в САЩ и на базата на казаното от тях и на данни от проучвания посочва 10 професии, които вероятно ще бъдат много важни и търсени в бъдеще. Да кажем, в следващите няколко години. Или поне докато не дойде следващата истинска вълна на иновация и не помете всичко, което е дотук. Но, засега, професиите, вероятно ще са следните: 

Главен директор Преживявания. (Chief experience officer / CXO.) До 2020 г. се очаква 40% от директорите в дигиталните агенции да се отчитат на тях, според IDC. За професията ще са нужни майсторство в дизайнерското мислене и солиден фундамент в компютърните науки + креативност и умение да бъдеш мениджър. 

Разиването на обширни умения в съчетаването на маркетинг и технологии е от първостепенна важност за разбиране на еволюцията на потребителския досег в епохата на вечната свързаност. Управлението на цялостното изживяване на клиентите с марките ще изисква безкраен фокус върху отделните хора и способност да се разбира как един бранд може да обогати или добави значима стойност към живота им, смятат експерти. 

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Елена Дречева е изпълнителен директор на "Коника Минолта Бизнес Солюшънс България" ЕООД от 2005 г. Завършила е стопанско управление и международни отношения в СУ "Св. Климент Охридски". Работи в ИТ сектора повече от 17 години. Снимка: Юлиян Донов

Манипулацията е лесна за прилагане, ефектът настъпва много бързо, още след първата процедура и е дълготраен, казва д-р Юлиан Йорданов, хирург в Първа градска болница и главен лекар в Clínica Liberty България

тол система

Снимка: Дияна Георгиева / Мениджър Нюз

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 19.10.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 19.10.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.69468
0.590082
CNY
10
2.49755
4.00392
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.17762
0.459217
RUB
100
2.86869
34.8591
USD
1
1.65272
0.605063