Затвори

Кога обратната връзка може да навреди

Снимка: Shutterstock

Може би все още използвате традиционните годишни прегледи на производителността или пък сте зарязали формалностите и разчитате на навременната обратна връзка.

Също така, не е изключено да сте открили някакъв иновативен начин за комуникация с вашите служители, с помощта на когото да разбирате дали те разбират своите задължения

Какъвто и да е подходът, който използвате, за да оцените представянето на вашите служители, всички знаем, че даването на негативни и позитивни отзиви е ключова част от работата на лидера.

Повечето мениджъри не обичат да дават директни отзиви, особено когато са предимно с отрицателен характер.  Множество изследвания обаче показват, че колкото мениджърите мразят да дават негативна обратна връзка, толкова служителите искат да я получат, стига да бъде представена по подходящ начин.

Правилният подход при даването на отзиви и критика е основният елемент, от който зависи това, дали даден служител ще приеме обратната връзка като полезна или вредна. Може да мислите, че под лош подход се има предвид висок тон, викове и заплахи, но истината е, че не е нужно да бъдете агресивен и арогантен, за да се провалите в даването на обратна връзка.  

Това са 5 случая, в които трябва да се замислите, преди да дадете обратна връзка на вашите служители.

1. Когато изглеждате като лицемер.

Каните се да кажете на вашия мениджър продажби, че окачвате от него да говори по-малко и да слуша повече по време на бизнес срещите? Това означава, че трябва да дадете личен пример, като покажете, че сте активен слушател и, че давате шанс на всеки, да изкаже своето мнение по време на същите тези срещи.

Мислите да предупредите ваш служител от отдела по обслужване на клиенти, че неговите закъснения с изпълнението на задачите няма да бъдат толерирани? Това означава, че и вие трябва да спазвате стриктно сроковете на работа.

Ако се готвите да дадете обратна връзка по отношение на професионалното поведение или представяне на даден служител, трябва да сте сигурни, че самите вие се справяте достатъчно добре с вашата работа, за да бъдете пример за подражание или да бъдете достатъчно честни и открити, за да си признаете, че и самите вие трябва да поработите върху същия проблем. Ще бъдете приет значително по-добре, ако имате смелостта да споделите факта, че не сте перфектен и, че полагате сериозни усилия, за да станете по-добър.

Коментари
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 21.09.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 21.09.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.68824
0.592333
CNY
10
2.49214
4.01262
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.21649
0.451164
RUB
100
2.83363
35.2904
USD
1
1.64286
0.608695