Затвори

Какво ще се случи ако излезем от Facebook за една седмица?

Снимка: Guliver / Getty images

Група психолози от Института за изследване на щастието в Дания са решили да проверят ефекта от едноседмична почивка от Facebook върху психичното здраве на хората, пише PsyBlog.

За своя експеримент, учените са изследвали 1095 обикновени потребители на Facebook, разделяйки ги в две групи. Едните продължават да използват сайта за социални контакти, докато другите спират.

След седмицата хората във втората групата съобщават за настъпили промени като:

• По-добър социален живот;
  • По-лесно концентриране;
  • По-добро настроение;
  • По-малко загубено време.

Вместо да използват Facebook, хората откриват по-добри неща за правене като да си говорят един на друг, да се обаждат на близките си, да се чувстват много по-спокойни .

Едно от обясненията за това, човек да се почувства по-добре след седмица без Facebook е липсата за завист, която се поражда заради публикациите на другите.

"5 от всеки 10 души завиждат за преживяванията на другите, публикувани във Facebook. 1 от 3 завиждат на чуждото щастие, демонстрирано във Facebook. 4 от 10 завиждат за очевидния успех на другите във Facebook", обясняват изследователите.

Когато непрекъснато сравняваме собствения си опит с най-щастливите моменти на другите хора, това ни кара да се чувстваме непълноценни.

Налице е съвсем ново лечение, което може да увеличи концентрацията ни, да подобри социалния ни живот и да увеличи щастието ни. И то е напълно безплатно и елементарно. Можете да започнете точно сега, казват учените.

Следващата фаза от експеримента на психолозите от Института за изследване на щастието е да накарат хората да се откажат от Facebook за цяла година.

Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Xperia XZ1 Compact - винаги там, накъдето политат мечтите ви

Никола Янев, президент на предприемаческата организация Start It Smart

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 15.12.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 15.12.2017 г.

Валута