Затвори

Стотици испанци и туристи запазиха минута мълчание вчера в памет на жертвите на терористичния акт.

Снимка: Guliver / Getty Images

 

Барселона

Снимка: Guliver / Getty images

Снимка: Guliver / Getty Images

Дрис Оукабир

Снимка: Каталунската полиция

През лятото има засилено присъствие на каталунската полиция в метрото

Снимка: Guliver / Getty Images

Кадър от мястото, публикуван в Twitter /Arturo Fernández

Снимка: Guliver / Getty Images

От тези 9 храни ще ви се приспи

 Billion Photos / Shutterstock

Случвало ли ви се е внезапно да ви се прииска да си полегнете след хапване? Оказва се, че любовта към съня ни или тежкият работен ден не са единствените виновници. Типът продукти, които консумираме, също оказват значение, пише BrightSide.

Ето защо ви представяме този списък с 9 храни, които предизвикват сънливост, особено ако се консумират заедно.

Млечни продукти

От всички млечни продукти, най-успокояващ и отпускащ ефект имат твърдите сирена. Това се дължи на факта, че съдържат голямо количество калций. Ако имате навика да похапвате сиренето с хляб или крекери, ще усилите допълнително този ефект, тъй като въглехидратите усилват действието на триптофана – аминокиселина, произвеждаща мелатон (хормонът на съня).

Банани

Калият, магнезият и захарта, които се срещат в бананите, позволяват на триптофана да навлезе в мозъка по-лесно и водят до сънливост.

Бадеми

Бадемите също са богати на триптофан. Освен това в тези ядки откриваме и големи количества магнезий, който облекчава напрежението в мускулите и ви кара да се чувствате сънливи.

Орехи

За разлика от бадемите, орехите съдържат по-малко количество триптофан. Те обаче разполагат със свой собствен източник на мелатонин. Изследванията показват, че орехите увеличават нивото на този хормон в кръвта и водят до сънливост.

Череши

Черешите (най-вече киселите) се характеризират с високо съдържание на мелатонин. Разбира се, една шепа от тях няма да ви приспи, но една чаша сок от череши – да.

Чай от лайка

Чаят от лайка съдържа аминокиселина (глицин), която отпуска мускулите и нервната система. Една чаша от него е достатъчна, за да ви приспи или намали нивото ви на фокусиране.

Мазна риба

В сьомгата, рибата тон и други подобни мазни риби откриваме киселини, увеличаващи производството на мелатонин. Те редуцират нивото на хормоните на стрес в кръвта и увеличават желанието за сън.

Ориз

Високият гликемичен индекс на ориза води до сънливост до 3-4 часа след ядене. Най-голямо влияние върху съня оказва жасминовият ориз.

Етикети
Коментари
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Теодор Димитров e изпълнителен директор на българския стартъп за производство и доставка на матраци Amber. Завършил е Американския университет в България през 2014 година. Кариерата му започва в малката българска фирма ИВЕЛ 93 в Благоевград, която произвежда шоколадови изделия, където е бил търговски представител и мениджър на търговски екип.

Снимка: Личен архив

Айвазовски парк в Поморие - една от най-атрактивните възможности за инвестиции в имот

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: pixabay

Валутен калкулатор

Валутен курс за 18.08.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 18.08.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.73282
0.577094
CNY
10
2.49685
4.00505
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.14483
0.466237
RUB
100
2.80485
35.6525
USD
1
1.66595
0.600258