НАП ще обменя информация с банки, застрахователи и общини за ревизии и проверки на техни клиенти

НАП ще обменя информация с банки, застрахователи и общини за ревизии и проверки на техни клиенти

Националната агенция за приходите ще обменя електронно информация с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършвани ревизии и проверки на техни клиенти. Това е възможно с внедряването на две нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис /КЕП/, с което общият брой на еуслуги на НАП надхвърля 140. Това съобщиха от пресцентъра на НАП.

От днес организациите, които не са страни в контролни производства (например банки, застрахователни дружества и много други), но от тях се изисква информация по конкретна ревизия или проверка, ще могат по електронен път да получават и изпращат документи от и към НАП. Новите услуги: „Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и „Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“ ще спестят значително време и разходи на участниците в данъчните производства, съобщават от приходното ведомство.
За последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система „Контрол“, съобщават от НАП.

Новите електронни услуги са добавени в портала за е-услуги на НАП: https://inetdec.nra.bg/. Достъп до услугите за получаване на документи и предоставяне на отговори имат представляващия или упълномощени от него лица, след направена регистрация в портала за еуслуги, достъпни чрез квалифициран електронен подпис (КЕП). Това става с подаване на заявление за съответната услуга.

Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни портала за е-услуги. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията. Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762. Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни, на цена според тарифите на съответния оператор. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Преговорите са много близо до реален резултат
Управителят на БНБ: Държавата има опора, дори когато политиката е в криза
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Времето: Облачно и мъгливо
Германското министерство на отбраната нарече стратегията за национална сигурност на САЩ „документ за развод“