Затвори

Едно добро пиво трябва да има минимум 3 см пяна, която да се задържи от 3 до 5 минути

Цвета Гюрова е част от екипа на ЗАГОРКА от 12 години. Има две магистърски степени, едната от които "Инженер-технолог: вино, пиво, високоалкохолни и безалкохолни напитки" от Университета по хранителни технологии - Пловдив. Тя е единственият сертифициран от ХАЙНЕКЕН майстор пивовар в страната.

Започват масови проверки за качеството на слънчевите очила

Снимка: pixabay

Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) стартира масирана национална проверка на слънчевите очила, които се предлагат в търговската мрежа в големите градове и морските курорти, съобщиха от ведомството.

Слънчевите очила попадат в групата на едни от най-използваните лични предпазни средства, и от деца, и от възрастни, особено през пролетно-летния сезон. Те са предназначени да защитават очите на от влиянието на UV лъчите и затова трябва да отговарят на определени стандарти за качество

Целта на проверките е превенция и постигане на по-добра информираност сред потребителите при избор на слънчеви очила и са продължение на цялостния контрол, който агенцията упражнява. През 2016 г. са били проверени общо 909 различни марки и модели слънчеви очила в 434 търговски обекти на територията на цялата страна, като за 259 от тях е установено, че не отговарят на изискванията. В резултат на всички нарушители са съставени Актове за установяване на административни нарушения на обща стойност 51 000 лв. Установено е още, че 71 модела очила се предлагат на пазара без маркировка за съответствие и те са спрени от разпространение на пазара със заповеди. Засиленият контрол на слънчеви очила продължава и през 2017 г., като до момента от съвместни действия с митническите власти е спрян вноса на 69 модела очила, общо количество 7660 бр., защото са били без нанесена СЕ маркировка.

Сред най-честите нарушения, които инспекторите на ДАМТН установяват при проверките, са липса на СЕ маркировка, която показва, че продуктът е произведен съгласно утвърдените европейски стандарти; липса на инструкции на български език; липса на информация за марка, модел, производител, което е важно, за да се проследи произхода на продукта.

От агенцията дават и няколко полезни съвета, които всеки трябва да има предвид при избор на слънчеви очила:

  •  Тази категория продукти са лични предпазни средства (ЛПС) от I категория и са предназначени за ползване от деца и от възрастни.
  •  Върху очилата производителят трябва да е нанесъл трайно маркировка за съответствие - СЕ. Това показва, че те са произведени по европейските изисквания за безопасност.
  •  Много важно е продуктът да се придружава от инструкция за употреба, съставена от производителя и нейния пълен превод на български език.
  • От ИУ потребителят може да се информира за класа на филтъра на очилата, който трябва да бъде обозначен с цифра от 0 до 4.
  • Потребителят трябва да има предвид, че с повишаване на това число, защитните свойства на слънчевите филтри от UV лъчите са по-високи.
  • Когато слънчевите очила са с филтри от клас 4, те не трябва да се използват при шофиране, тъй като това би довело до риск за потребителя от намаляване на видимостта при използването им.

Предупрежденията, които трябва задължително да бъдат включени в инструкцията за употреба.

  • Трябва да е обявен начинът на почистване на продуктът, както и срокът на годност на слънчевите очила при тяхната предвидима употреба и друга информация.
  • В случаите, когато производителят е обявил, че е произвел дадени слънчеви очила с филтри, които имат и поляризиращ ефект, това означава, че при тяхната употреба зрението на потребителя ще бъде предпазено и от отблясъците на UV лъчите.
  • Важно е потребителя да знае, че отблясъците от лъчите се намаляват при наличието на тази функция, но при различните категории на филтрите, хармонизираното законодателство предвижда:
  • Филтрите от клас 2, 3, и 4 да намаляват отблясъците до >78%
  • Филтрите от клас 1 да намаляват отблясъците до >60%
  • Филтрите от клас 0 нямат поляризиращ ефект.

 

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Теодор Димитров e изпълнителен директор на българския стартъп за производство и доставка на матраци Amber. Завършил е Американския университет в България през 2014 година. Кариерата му започва в малката българска фирма ИВЕЛ 93 в Благоевград, която произвежда шоколадови изделия, където е бил търговски представител и мениджър на търговски екип.

Снимка: Личен архив

Айвазовски парк в Поморие - една от най-атрактивните възможности за инвестиции в имот

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: Shutterstock

Валутен калкулатор

Валутен курс за 17.08.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 17.08.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.72914
0.578322
CNY
10
2.50394
3.99371
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.15175
0.464738
RUB
100
2.81524
35.521
USD
1
1.67208
0.598058