Комитова: АМ "Хемус" може да се строи и без парите, които взехме от АПИ

Комитова: АМ Хемус може да се строи и без парите, които взехме от АПИ

АМ „Хемус“ може да се строи и без парите, които взехме от АПИ. Това заяви в ефира на Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова. 

„В АПИ имаше едни пари, които са целево предвидени за строителство на АМ „Хемус“. По време на служебното правителство се правеха постоянно трансформации на бюджета, за да се осигурят парите месец по месец за медиците в COVID-отделенията и добавките на пенсиите. Понеже нямаше Народно събрание и не можеше да се актуализира бюджет, през цялото време се търсеха свободни средства, които в момента не са необходими по тяхното предназначение, за да се решават други социални проблеми. Такъв е случаят с парите, които бяха взети от АПИ. Тези пари бяха предназначени за строителство на АМ „Хемус“. При АМ „Хемус“ имаме предварително дадени пари на около 70%, а сме изпълнили строителство около 13%. Там може да се строи и без тези милиони, защото предварително са финансирани дейностите“, обясни министър Комитова. 

Тя уточни, че при бюджет от 382 милиона лева чрез допълнителни задания АПИ възлага допълнителни ремонтни дейности за 2,9 милиарда лева, които са разделени в две календарни години.

„Възниква въпросът защо в област, в която имаме нужда от много текущи ремонти на пътища, защо възлагаме толкова много дейности, без да имаме финансиране. Има парадокс при АМ „Хемус” – там няма фронт за строителство по Лот 4, 5 , 6, 7, 8 и 9, но сме дали предварително средствата. А при текущите ремонти е точно обратното  - има фронт за строителство, но няма пари. Този начин на управление е най-големия парадокс. С парите от „Хемус” е могло да си осигурим пари за текущите ремонти” посочи още регионалният министър. 

По темата за космическото наблюдение на дупките в България, министър Комитова каза, че това не е шега. „Това е един проект, за който два пъти се одобрява обществена поръчка. Аз съм я прекъснала за втори път тази поръчка, преди това тя е спирана от други хора. Една компания, която твърди, че има специални права да прихваща сигнали от спътниците, които летят над България и оттам със специална технология да наблюдава състоянието на пътища и след това да ни информира къде има дефекти, искаше да получи тази обществена поръчка за около 8 млн. лв. Смятам, че няма нужда от Космоса да си наблюдаваме пътищата. Ежедневно в МРРБ постъпват сигнали от граждани, шофьори и организации за дефекти по пътищата и няма нужда да се харчат тези пари“, каза още министърът на регионалното развитие арх. Виолета Комитова. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Древна египетска лодка беше определена като „един от най-важните реставрационни проекти на XXI век“
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Как ще се плащат данъците след въвеждане на еврото
Времето: Променлива облачност и силен вятър
Археолози: Древен „воден култ“ е изградил монументи, по-стари от Стоунхендж
Генералният секретар на НАТО отхвърля идеята за отделяне на ЕС от САЩ в сферата на отбрана
Съветът за сигурност на ООН с извънредно заседание
Последната сделка на Nvidia има една единствена цел – запазване на доминацията в AI