Затвори

Интелигентната реклама знае какво искаш

Какво кара потребителите да кликват върху реклами? Технологичната компания RTB House открива отговора и разработва механизъм за препоръки, който комбинира самообучаващи се алгоритми и нареднало разпознаване на образи. Резултатът е с 41% повече кликове.

Дълбокото учене е вдъхновен от биологията алгоритъм, който се учи от съществуваща информация и текущи процеси, подобно на човешкия мозък, докато ги наблюдава. Това е една от най-новите технологии в областта на изкуствения интелект и един от най-мощните инструменти, когато става въпрос за решаване на проблеми с дигитална класификация. Днес самообучаващите се алгоритми помагат в почти всяка индустрия – от здравеопазване и търговия, до безпилотни автомобили и дигитални асистенти. Те помагат да се диагностицират състояния, като гръбначни травми, сърдечни заболявания и рак. Алгоритмите за дълбоко учене могат дори да играят роля в креативната индустрия и изкуството, където помагат да се оцветят черно-бели снимки и да се създаде снимка на напълно напълно нова невронна мрежа.

Още повече, дълбокото учене е перфектен инструмент за предвиждане на човешките желания в рекламната индустрия. Самообучаващите се алгоритми могат да генерират изключително точни продуктови препоръки, като едновременно предвиждат дали даден потребител ще закупи стоката (потенциал за конверсия), както и стойността на покупката (стойността на конверсията). Също така те са способни да направят персонализирания ретаргетинг с до 50% по-ефективен от преди.

RTB House разработват иновативен механизъм за препоръки, който ползва дълбоко учене, за да открива модели на взимане на решения. Той може да предвижда продуктов набор, който е вероятно да е интересен на всеки отделен потребител, в зависимост от техните навици, поведение и други метрики. Наскоро компанията качи системата си за препоръки на ново ниво. Ъпгрейдът съчетава дълбоко учене и компютърна визия. Новият метод позволява ултра прецизни предвиждания на вероятни нужди на всеки клиент, което прави препоръките към него с над 41% по-ефективни от преди.

По време на автоматични търгове в реално време (real time bidding) в персонализирания ретаргетинг компютрите трябва да взимат решения за много кратко време. Механизмът за препоръки трябва в рамките на милисекунди да реши каква визия и коя оферта да представи. И това решение е взето на базата на това какво конкретният потребител в момента търси, неговите браузър данни, информацията за дадения продукт, категориите от интереси, навиците на пазаруване и стратегиите му за търсене. С новите алгоритми, добавени към досегашния механизъм процесът на взимане на решение е много по-точен.

Без дълбоко учене не би било възможно да се достигне толкова мултиизмерна персонализация. Но новите алгоритми се уповават също и на автоматизирана компютърна визия, която позволява анализ и разбиране на информация дори от единствен образ или серия изображения.

Крайният резултат е, че препоръките стават по-оптимизирани и потребителите кликват върху рекламите с 41% повече от обикновено. Ръстът се забелязва особено в сектори като мода и електронни магазини с много категории, където съществуват безкрани възможности и за препоръки от различни, но логично свързани категории.

Бартломией Романски, главен технически директор на RTB House отбелязва, че в последните няколко години индустрията работи върху инструменти, които в някои посоки превъзхождат човешката индуиция и възможностите на човешкото зрение. „Нашата цел е да направим ретаргетинг рекламите по-приятни за клиентите от една страна и много по-ефективни от друга. И това ще доведе персонализацията на ново ниво. Невронните мрежи (особено архитектурите с дълбокото учене) стават новият стандарт в дигиталния свят и изискванията му за възможност за възвръщане на инвестициите и печалби от информация. Изкуственият интелект завинаги променя начина, по който рекламираме дигитално. В съчетание с компютърната визия имаме възможност да анализираме хиляди изображения в секунда, да определяме повтарящи се модели с голяма точност и да проспособяваме преподъките към всяка малка промяна в поведението на потребителите“

RTB House е една от малкото компании в света, които успяват да развият и приложат собствена технология за закупуване на реклама в модела на автоматичните търгове в реално време. Те оперират в цял свят и осъществяват над 1000 кампании за глобални търговски марки на над 40 пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Близкия Изток и Афтика. Откритията им вече са презентирани на различни научни конференции в цял свят, включително Международната конференция за невронни мрежи в Аляска (2017), 33-ата международна конференция за машинно учене в Ню Йорк и 31-ата конференция за изкуствен интелект в Сан Франциско.

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Xperia XZ1 Compact - винаги там, накъдето политат мечтите ви

Никола Янев, президент на предприемаческата организация Start It Smart

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 18.12.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 18.12.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.67854
0.595756
CNY
10
2.50571
3.99088
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.21729
0.451001
RUB
100
2.82854
35.3539
USD
1
1.65819
0.603067