Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Емоционалната интелигентност - най-важното качество на професионалиста

Наемането на нов служител може да се окаже много успешна сделка или истинска катастрофа. За да увеличат шансовете си за наемане на по-добър кандидат много компании ги подлагат на по-широк набор от интервюта. Но не това е ключът към откриването на качествени кадри. Разковничето е в това, кои от тях притежават висока емоционална интелигентност, пише Harward Business Review.

Емоционалната интелигентност e дар, който осигурява от 20% до 60% от успеха на изпълнението на всякакви задачи. Някои позиции изискват тя да присъства в по-висока степен, но почти няма постове, при които да не осигурява конкурентни предимства.

За мениджърите тя е от критично значение. В крайна сметка какво от това, че е един инженер има чудесни технически способности, ако не може да работи в екип?

Как може да бъде разпозната!

Първо, трябва да знаете, че всеки, който работи в една компания трябва да може да разпознава собствените си емоции, настроение и нужди, тъй като те пряко влияят върху работата. Емоционалните ни желания оформят голяма част от поведението ни.

Ако сте мениджър, би трябвало да сте способен да разпознавате въздействието на поведението на даден служител върху другите, както разбира се и вашето собствено поведение върху екипа ви. Способността да разчитате поведението на другите е способността да се движите между успеха и провала.

Търсете и се вглеждайте и в миналите преживявания на кандидатите. Помолете ги да опишат ситуация, в която проличават различните им качества. През това време наблюдавайте емоциите им. Какво излъчват - задоволство, неувереност, притеснение? Тези емоции обикновено се изразяват най-често невербално. Помолени да опишат подобна ситуация, много кандидати изграждат за себе си различни образи.

Високата емоционална интелигентност позволява на хората не само да комуникират добре с другите, но и да се абстрахират достатъчно ефективно от отрицателните си емоции, като не позволяват те да влияят на работата им.

А това е категоричен знак за висок професионализъм!

още от Бизнес