Продавайте така, сякаш сте на сергия

Продавайте така, сякаш сте на сергия

Продавайте така, сякаш сте на сергия

Пазарни консултанти и всякакви маркетолози се опитват да привнесат научен подход към изкуството на продажбите. Използват нови изследователски методи и модерни програми, с които да привлекат клиенти. Иновациите са хубаво нещо, но в цялата тази схема клиентите престават да бъдат отделни личности и се превръщат в подвижни касички, пише сп. Forbes.

Може би е време да се върнем назад в миналото и да хвърлим едно око към шарените и колоритни пазари, от които тръгват основите на бизнеса. Какви са особеностите на пазара и защо продължават да съществуват тези открити пространства, отрупани със стоки? Какво можем да научим от тях?

Клиентите на пазара не купуват марки, те купуват продукти. Много от тях са достъпни на щандовете на конкуренцията само на няколко стъпки от тях. Търговците знаят много добре това. Така че правило номер 1 е да покажете какво имате и защо е по-добро по отношение на качество, вид и цена.

Хората искат да пипнат, помиришат и усетят стоката. Позволете им да дойдат колкото е възможно по-близо до вас. Позволете им да си представят какво е да притежават и използват това, което продавате.

Демонстрирайте как е направен продуктът ви. Не е важно да покажете, качествата на стоката си, а да ги докажете. Най-успешните продавачи на коприна в Бирма "разхождат" клиентите си през целия процес на създаване на скъпата тъкан например.

Бъдете прозрачни. Фризьорските салони по целия свят знаят, че най-добрият начин да привлекат клиентите е да работят на оживени места, така че работата им да се вижда от минувачите.

Адаптирайте се към пазарните условия. В Бирма, където вносните стоки са скъпи и освен това ужасно скъпи, втората уотреба придобива ново измерение. Така например продавачите на часовници ги продават отделно от кутийките. Ако решите да подарите на някой часовник втора употреба просто отивате и купувате кутийка.

Предоставяйте на клиентите си повече от това, което искат. Индивидуалният подход е изключително важен, въпреки че понякога е трудно да се изпълни. Когато си купите тениска от продавачите на тениски в Мианмар те дори предлагат да ви заведат до шивач, който да направи корекции, ако са необходими.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ