Човекът, който направи пари от максимата „Времето е пари!”

Човекът, който направи пари от максимата „Времето е пари!”

Човекът, който направи пари от максимата „Времето е пари!”

Както милиони други хора по света Джошуа Липинер знае добре максимата, че времето е пари. Затова, всяка сутрин щом се събуди, той започва да мисли как да помогне на хората да пестят време. И заедно с тази благородна мисия, заработва пари. Но в началото и на първо място до ден днешен си остава страстта към оптимизирането на всяко поле на изява на неефективността. „Това е необятна територия, на хората за толкова много неща не им достига време”, казва Липинер.

Първите стъпки в битката с неефективността той направил още в гимназията, когато разработил собствена програма за подготовка за постъпване в колеж. Когато станал на 20 г. Липинер създал бърз и удобен сайт за намиране на евтини самолетни билети, след като преди това не успял да намери достатъчно удобно организирани данни по този въпрос в мрежата.

Липинер основал първата си компания през 1998 г., няколко месеца след като завършил университета в щата Пенсилвания със специалност „Математика”. Още докато приключвал дипломирането си, той получил предложение за работа от фирмата Anderson Consulting, с уговорката, че договорът му за наемане ще влезе в сила 5 месеца след получаване на дипломата.

За да не бездейства дотогава, Липинер приел временно предложение за работа в маркетинговата фирма CLT. Точно там, той бързо открил, че на бизнесмените и предприемачите страшно им липсва ефективен инструмент за изучаване на пазарите. Липинер отделил две седмици за изучаване на проблема в детайли и създал бизнес план за нова система, която да измерва удовлетвореността на потребителите. Впоследствие тя става известна като cPulse. Липинер създал този бизнес като подразделение в портфолиото на CLT и се отказал от работата в Anderson Consulting.

По-късно CLT продала cPulse, а 25% акции, които държал Липинер му донесли по негово собствено признание първите стотици хиляди долари.

След известно време Липинер се озовал на директорски пост в компания за онлайн търговия. Но не заразял търсенето на „неефективности”, които да поправи. Така му хрумнала идеята за интернет търсачката за евтини самолетни билети. Тогава започнал да бомбардира с електронни писма десетки собственици на подходящи адреси в мрежата с молба да му продадат домейн или да приемат партньорство от негова страна.

Сред многобройните откази, които получил, бил и този на собственик на сайта Lowfares.com на Бахамите. Вместо да се обезсърчи, Липинер веднага си направил сметката, че скоро му предстои почивка на островите и повторил молбата си – този път за лична среща. Там се наложило четири дни да увещава собственика на сайта, докато накрая постигнал своето – платил десетки хиляди долара, но вече притежавал Lowfares. com.

Отначало сайтът само пренасочвал посетителите към други сайтове, продаващи билети, а Липинер получавал между 8 и 12 долара за всяко продадено място. Така започнал месечно да печели по $10 000-12 000. И този успех само го амбицирал още повече. Напуснал работа и преработил изцяло сайта си, като го превърнал в сервис за сравнение на цените на билетите. Променил и бизнес модела си на печалба: вместо фиксирата ставка за всеки купен билен, Lowfares.com започнал да получава по по $0,2-0,3 за всяко пренасочване към сайт на търговец. Така за три години печалбата му нараснала пет пъти. През 2007 г. той продал сайта за няколко милиона долара.

По материали от чуждия печат

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ