Инвестициите в реклама увеличили пазарни дялове у нас

Инвестициите в реклама увеличили пазарни дялове у нас

Инвестициите в реклама увеличили пазарни дялове у нас

Смелата рекламна политика на някои компании през миналата година е довела до отлични резултати – те са увеличили пазарните си дялове. Това съобщи управителя на една от най-големите медийни агенции у нас Pierro 97 Иво Цеков по време на 14 форум на Асоциацията на рекламните агенции (АРА), който се провежда в НДК.

Анализът на рекламния експерт се базира на реални данни от независими социологически изследвания. Като пример за разширяване на бизнес територията, вследствие на стабилни и по-големи инвестиции в реклама той посочи Nestle, Fikosota Syntez и L’Oreal. Като цяло, козметичните и хранителните компании, производителите на напитки са увеличили рекламните си бюджети, за сметка на телекомуникациите и фармацевтиката, които бележат спад. През 2009 обаче нетната печалба за целия рекламен пазар до 390 млн. лв., което с 25% по-малко в сравнение с 2008 г., съобщи председателят на Асоциацията Красимир Гергов. Цената на рекламата в медиите е паднала с около 20-35%, цената на услугите на рекламните агенции е надолу с около 40%. А прогнозата за 2010 година е рекламният пазар да спадне с около 7-10%, но е възможно и да се запази на нивото от 2009 г., обобщи той. Според Иво Цеков, не се наблюдава тенденция за преразпределение на бюджетите в различните медии. При телевизията има лек спад, но запазва силните си позиции, като повече от 60% от инвестициите на рекламодателите се насочват към нея, коментира той. Още в началото на 2009 г., телевизиите са реагирали гъвкаво и са намалили рекламните си тарифи, средно с 30%, което в нето се равнява на 28% по-малко рекламни приходи. 90% от рекламните бюджети за телевизия са отишли в Канал 1, bTV, Нова телевизия и TV2. За разлика от тях, печатните медии са повишили тарифите си с 5%. При списанията и радиата това увеличение дори е с 10%. Външната реклама върви надолу, като спадът в бюджетите е минус 32%. Управителят на Pierro 97 обърна внимание и върху това, че не се е сбъднал очакваният бум на реклама в интернет.

Ако през 2008 г. онлайн рекламата е имала 76% ръст на брутните обеми спрямо 2007, то през 2009г. той е бил само 4% спрямо 2008. А прогнозите бяха за ръст между 20 и 40%, припомни Цеков. Истината е, че рекламният пазар е най-силно засегнатият бранш от кризата след строителството, недвижимите имоти и автомобилната индустрия, обощиха и Цеков и Гергов.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ