Бизнесът да бъдеш известен в Америка

Бизнесът да бъдеш известен в Америка

Бизнесът да бъдеш известен в Америка

Как знаменитости като Ким Кардашиян и нейното семейство направиха 65 млн. долара миналата година, като те не могат да играят във филми, не могат да свирят на музикален инструмент, да пеят, танцуват или хвърлят топка? Някои от известните лица от САЩ, които светът познава, като Ким Кардашиян, Парис Хилтън, Спенсър Прат работят това да бъдат известни и са известни, защото са известни.

Това се коментира във видеоматериал от Даниел Насоу и Дейвид Боти, публикуван в сайта на BBC. Разсъжденията са цитат от книгата “Celebrity, Inc” от Джо Пиаца. Ето какво още цитира гласът зад кадър във видеото на BBC, наречено „Реалността на машината за пари на известните”:

„Знаменитостите (в САЩ) не правят нищо, без да им се заплати да го направят. Плащат им да ходят в клубове и да се забавляват. Плащат им да носят определени дрехи и чанти.

От 2002 г. се наблюдава интензивно потребителско търсене на светски новини. Истинските звезди като Анджелина Джоли, Брад Пит, Дженифър Анистън, Джорд Клуни обаче, не успяват да попълнят тази новинарска празнина. Затова се появи и цяла индустрия за създаване на звезди от нищото.

Тази реколта, която обичам да наричам фалшиви звезди, като Ким Кардашиян, Парис Хилтън, техният талант, ако трябва да посочим такъв, е желанието им да правят абсолютно всичко пред камерата. И докато потребителите търсят повече от тях, корпоративните марки разбират, че могат да се възползват от показването им.

Ким Кардашиян наистина следва бизнес модела на Парис Хилтън „да бъдеш известен, затова че си известен”. Тя започва с неин еротичен запис и после се появява на потребителски стоки. Когато се завърта риалити шоу с нея, семейството й става популярно. След това започва да печели от продуктово позициониране в шоуто, като продава нейни снимки и на семейството й на светските таблоиди. Прави огромни пари. Семейството й спечели 65 млн. долара миналата година.

Проблемът е, че тези хора са абсолютни модели за подражание в наши дни. Когато аз растях (авторът на Celebrity, Inc. - Джо Пиаца - бе.ред.), хората искаха да станат космонавти или пожарникари или може би известен актьор или рок музиканти. А сега децата казват „Аз искам да бъда реалити телевизионна звезда". Това е тяхната цел.

Много се говори за това как реалити телевизията доведе до залеза на американската култура. Проблемът е, че тя няма да избледнее в скоро време. Можем да отбележим, че знаменитостите получават тези големи чекове. Освен това можем да заявим, че това е най-големият триумф на американския капитализъм, защото го има това огромно търсене на „селебрити” култура. Тези хора стъпиха, за до го задоволят, готови са да направят всичко, за да го задържат. На тях няма да им се плаща, ако няма такова търсене. Това е причината те да продължават да правят толкова масивна сума пари.”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ