Клиентите спестяват, докато харчат

Клиентите спестяват, докато харчат

Клиентите спестяват, докато харчат

Успешните програми за лоялност следват нуждите на потребителите, изтъква Леонидас Касумис, изпълнителен генерален мениджър на Alpha Bank Груп

- Господин Касумис, какви са ползите от програмите за лоялност в условията на неблагоприятна финансова обстановка? 

- Подобно на много европейски банки, Alpha Bank премина през редица трудности, предизвикани от финансовата криза от 2008 г. Сред факторите, които спомогнаха да запазим стабилността си в Гърция, е стратегията ни за изграждане и поддържане на лоялност към нашите клиенти. Смея да твърдя, че притежаваме визията и нужната мъдрост, за да оценим ролята на търговците. Нашите клиенти са и техни клиенти. Общата ни цел е да засилваме лоялността си към потребителите, с чиято помощ да запазим позициите си в добри и лоши времена.

- Как работи програмата за лоялност на Alpha Bank и защо е толкова успешна?

- Програмата Bonus в Гърция работи на принципа на натрупването на точки. Наши партньори са водещи вериги за стоки и услуги за всички аспекти от ежедневието (супермаркети, бензиностанции, авиолинии, телекомуникации, електроника и др.). Програмата е базирана на иновативната софтуерна платформа на стратегическия ни партньор Welcome Real-time. От създаването й през 2007 г. сме издали над 13 млрд. бонус точки, а броят на усвоените отстъпки надхвърля 3 млн. евро. Bonus е носител на две значими отличия: “Най-добра програма за лоялност във финансовия сектор в Европа, Близкия изток и Африка” и “Най-добро приложение на новите технологии в програма за лоялност в Европа, Близкия изток и Африка”, на Наградите за лоялност през 2012 и 2014 г.

- Какво променихте при Dynamic, която въведохте в България?

- В България пренесохме добрия опит, натрупан в Гърция, и разработихме програмата за местните потребители в партньорство с много търговски обекти. България е първата държава след Гърция, където въвеждаме усъвършенствана технологична платформа.

- Програмите за лоялност при пазаруване обикновено се предлагат в съчетание с кредитни карти. Доколко успешна е такава програма, обвързана с дебитна карта?

- DYNAMIC променя възприятията на потребителите що се отнася до употребата на дебитни карти. Ако България е държава на разплащанията в брой, то картодържателите на DYNAMIC са все по-склонни да използват картите си за плащане на POS терминал. Средното съотношение покупки/теглене на пари в брой с карти DYNAMIC е 65% спрямо 35%, докато покупките с карти общо за страната съставляват 22%. Честотата на използване на тези карти и стойността на покупките с тях са два пъти по-високи от средните за пазара нива (данни: БНБ, Visa Europe).

- Кои са основните нововъведения в програмата?

- Картодържателите на DYNAMIC вече усвояват натрупаните суми от отстъпки електронно, на POS терминали на Alpha Bank в магазини Carrefour. Клиентите могат да избират размера на сумата, която биха желали да ползват от отстъпки. За допълнително удобство картодържателите могат да проверяват размера на натрупаните отстъпки онлайн в портала MyDynamic, на бележката от POS устройство и в месечните си извлечения.

- Кое обосновава решението ви да инвестирате в такава иновативна платформа?  

- Един от основните ни приоритети е да предлагаме продукти и услуги, с които клиентите спестяват, докато харчат. Ето защо електронно базираните услуги, включително програмата Dynamic, са ключови проекти за банката. Българският пазар има потенциал за развитие на програмите за лоялност. Успешни са тези платформи, които предоставят реални ползи. А това включва добри стимули за крайните клиенти и внимателно подбрана партньорска мрежа. В развитието на Dynamic сме фокусирани именно върху тези две цели, затова и програмата е така успешна. Същевременно, отчитайки промените в тенденциите на потребление, развитието на пазара и напредъка на технологиите, ние също трябва да се адаптираме и непрекъснато да се развиваме.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ