Местните избори – по-важният избор

Местните избори – по-важният избор

Местните избори – по-важният избор

Не, няма да правя тежки анализи на дивотиите, с които ни заляха. Истината е, че изборите ще бъдат решени не от политическия маркетинг, а от политиканския алъш-вериш с купени и продадени гласове. НО – винаги има поне едно „но“, което можем достатъчно високо и ясно да кажем с гласа си като избиратели. Нашето „но“ в този конкретен случай може спокойно да прерасне в „не“, изразено с протестен вот, който да разпилее картите в повече политически ръце с мръсно под ноктите и със скрити цветни карти по ръкавите. Това може да бъде глътка въздух до парламентарните избори и заявка, че на тях играчите може да са други.

Първо – управленските свинщини, които най-много ни дразнят в ежедневието се случват не в Президентството, а в общините. Незаконните строежи, „грешките“ с данъци и лични данни, мръсотията по улиците и т.н. – всичко това е приоритет на общините. Огледайте добре кметовете и техните листи за общински съветници – те няма да се появяват в новините, но ще стоят със своите малки буренца до кацата с обществения мед. Не съм особено голям фен на последните правителства, но държавната администрация е доста по-ефективна и прозрачна от общинската. Общинските пъдари пак ще са онези, които ще оспорват царските заповеди. Затова се поинтересувайте как може да се случи промяната на ниво община.

Второ – настоящите избори са много ясно „разчетени“ на ниска избирателна активност. Затова идете и гласувайте – протестният вот е масовият вот! Сметката е проста и мога да я направя дори аз с тройката по математика. По-малко гласували по убеждение – по-голямо влияние на купените гласове; повече гласували – и купените гласове спадат като тежест при определяне на крайния резултат. Легитимността на нашата гражданска позиция зависи от това да отидем и да упражним правото си на глас – 100 „излишни“ бюлетини се изхвърлят по-лесно от купена секционна комисия, отколкото 1000 – тогава ще се има кой да нададе вой и да подаде сигнал.

Трето – ако намерите кандидат, който в кампанията си каже как на него лично му се е отразила тежката криза, в която се намираме – гласувайте за него! Разточителството на „спонсорирани“ кампании и неадекватната реторика за „просперитет“ на фона на случващото се със сигурност говорят за това, че съответният кандидат е „напред“ с материала, още преди да е дошъл на власт.

Тази неделя можем да консумираме това, за което плащаме на държавата и общината. Пазарлъкът за цената не е възможен, но смяната на кофти „производител“ е напълно във вашите ръце!

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ