Преброяване на оцелелите потребители

Преброяване на оцелелите потребители

Преброяване на оцелелите потребители

Положението с вътрешното потребление наистина трябва да е станало трагично, щом се наложи и държавата да помага като убеждава хората да не се отказват от нещата, които обичат, но нямат възможност да си купят. Е, тя разбира се, помага с бюджетни пари и смешна учебно-назидателна кампания от типа: „…какво-да-правим-ако-изригне-несъществуващ-вулкан”. Но въпросният конкурс и кампания са коментирани достатъчно, за да повтаряме и тук, че е неадекватно държавата да се опитва да стимулира пазара. Вместо това си струва да погледнем към възможностите, които има бизнесът да помогне сам на себе си през следващите 2-3 месеца, в които и традиционно, и заради конкретната икономическа ситуация ще има много ниско потребление.

 

Истински намаления

Да погледнем реалността в очите – българите вече имат възможност да пътуват в чужбина и знаят истинските измерения на понятията „ликвидация”, „последно намаление” и т.н. В България подобни горещи потребителски оферти липсват – умиращи от скука и ужас от гнева на собствениците продавачки ще блеят през следващите месеци в повечето магазини около стоки, чиято ценова стабилност ще се конкурира само от швейцарския франк. Смешният номер с огромни надписи „ДО 70% НАМАЛЕНИЕ” и ЕДНА прибрана в склада стока с въпросното намаление все още царува в повечето търговски обекти.

Ако вместо това някой търговец се осмели да „подгрее” потребителите с наистина изпилени цени и събере опашка пред магазина в някоя мразовита зимна утрин – това вече ще бъде стъпка в правилната посока. През последните 10-ина години с откриването на големи хипермаркети и дискаунтъри вече знаем, че българските потребители реагират на подобни акции. Със сигурност във всеки търговски обект има стока, за която ще е по-добре да бъде продадена на себестойност, отколкото да прашасва и да се набива в очите на редовните посетители със своята непроменена от месеци цена и място на рафта.

 

Максимален оборот с умерена печалба

Да, знам какво ще ми отговорите мислено или на висок тон – че разходите за наем, заплати и режийни ще обрекат бизнеса да работи на загуба или „около нулата”. Но за съжаление повечето ви потребители отдавна са започнали да посягат към пари, които са предвидени за други покупки, за да си позволят да ги харчат при вас. Зимните месеци са най-добрия момент и за двете страни да стиснат ръце и да дочакат оживлението през пролетта.

 

Не програми, а отношение за лоялните потребители

Не се налага дори да харчите пари, за да поръчвате клубни карти и да измисляте сложни механизми с точки, бонуси, пчелички и др. подобни. Продавачите и техните супервайзъри знаят кои потребители редовно влизат в магазина и колко пари оставят. Лесно можете да прецените дали ще се зарадват и ще бъдат мотивирани от допълнителна отстъпка или подарък. Не забравяйте, че препоръките на тези хора са „най-магнетичните” в приятелски и професионални кръгове.

 

Предлагане на сезонни продукти през цялата година

„Ловците на промоции” вече съществуват и в България. Те вече търсят нещо хубаво и изгодно за пролетта и лятото. Настройте се да ги посрещнете с истинска Outlet & Off-season* търговска политика. Нямате интерес да прибирате всички сезонни стоки – достатъчна е малка част от търговската ви площ да ги предложи и вероятно ще се намерят купувачи, които ще посегнат към повече от една стока заради нейната извънсезонна цена.

 

Д-р Боян Кутевски

*Минали колекции и извънсезонни предложения

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ