Уважение, доверие и Фейсбук

Уважение, доверие и Фейсбук

Уважение, доверие и Фейсбук

Забеляза ли сте, нали?! Зачестяват случаите на уволнени служители заради направени негативни коментари срещу компанията, шефа или колеги във Фейсбук.

При последвали правни спорове резултатите са различни. Някои решения са в полза на изгонения от фирмата, а други - в полза на работодателя, взел решението за уволнението.

Появи се дори и термин – “facestabbing” – изкуството на нанасяне на обида или разпространяване на клюки във Фейсбук чрез коментар, поднесен така, че обектът му дори може да не забележи, че е “пронизан”.

За да не се стига до подобни изнервящи ситуации, разумните работодатели могат да въведат политики на работното място във връзка с онлайн публикуване, които да регламентират санкциите за всеки случай на публикувани, пренебрежителни коментари за компанията, сътрудници или клиенти, лична информация за колеги, без да тяхното писмено съгласие, или конфиденциална информация.

Наблюдателните мениджъри ще осъзнаят, че “facestabbing” е малко по-различнo от старите клюки, които винаги са били неразделна част от трудовия живот. Основните разлики са, че формата е писмена, информацията е достъпна по всяко време и се разпространява по-бързо от горски пожар.

Такова поведение неизменно произтича от липсата на уважение и доверие към работодателя. И това се свежда до лошо управление и неумело лидерство.

Интересен факт, е че в страни, в които скоро са се случили подобни спорове (Великобритания, САЩ, Канада, Австралия) не един от тях засяга някои от “Топ 100 компании-работодатели”.

Ако човек се вгледа в кредото, ценностите или HR-стратегиите на най-големите компании, ще забележи, че те имат нещо общо - признаването на хората чрез тяхната стойност като такива, а не като необходимия финансов разход в баланса.

Според някои автори, признаването трябва да се прави просто и по подходящ начин от управителя за добре свършената работа, а не да бъде част от широката програма на компанията.

Ако търсите гарант, че вашето име или името на компанията няма да бъде компрометирано върху нечия Facebook-стена, може би е време да помислите по-стратегически как да изградите култура на признаване в рамките на вашата компания.

Боб Селдън за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ