Бизнесът, който ще промени традициите с игра

Бизнесът, който ще промени традициите с игра

Бизнесът, който ще промени традициите с игра

Оригиналното мислене, упоритото следване на целите и иновативността обричат всяко начинание на успех. Историята, която ще ви разкажем е още едно доказателство, че това е така. Освен това е нагледен пример как малкият и среден бизнес също могат да извлекат полза от социалните мрежи.

И така, през септември, в Ню Йорк ще бъде отворена първата в света верига от ресторанти, която обещава да превърне похапването в двойно удоволствие като добави към вкусното блюдо и занимателна игра.

Веригата ще се състои от заведения за бързо хранене, но забележете – подчинени изцяло на концепцията за здравословност. 4Food е името на бъдещите ресторанти и идва от заиграването с думи, което означава „за храна” и в същото време крие препратка към местоположението на първият ресторант от веригата, който ще бъде на Мадисън авеню и Ист стрийт 40 (на англ. East 40th Street).

Ето какъв е планът за действие: веригата ще предлага на своите клиенти всеки път да си „приготвят” блюдо-уникат като избират и комбинират съставките му чрез електронно меню, след което да го показват на приятели в Twitter, Facebook и други мрежи за общуване.

Гениално хрумване: така ресторантите от веригата получават непрекъснато множаща се безплатна реклама, а посетителите - сандвич и удоволствие от възможността да се хранят с това, което най-много обичат.

Екипът, който стои зад новаторското явление в ресторантьорския бизнес очевидно от самото начало си е дал сметка, че водеща в цялото това начинание ще е маркетинговата схема. Затова старателно е разработил концепция, която се състои от четири части.

Първата: обширно електронно меню само от продукти, което дава възможност на клиента да персонализира поръчката си. Всеки ще може да си „направи” сандвич от над 140 млн. възможни комбинации. А всяка отделна поръчка ще се съхранява в специалната база данни на ресторантите, за да може следващия път, при желание клиентът да повтори същото.

Втората: сътрудници, въоржени с iPad за обработване на поръчките.

Третата : свободен WiFi достъп.

Четвъртата: корпоративна социална отговорност, която включва екологични аспекти на бизнеса. В случая това означава ниски цени и доставка на над 60% от продуктите от местни фермери и производители. Освен това всички звена на фирмата обещават сами да преработват отпадъците си и да се възползват максимално от всички възможности за икономия на електрическа енергия.

Още по-впечатляваща е разработената система за привличане на клиенти. Тя, както вече споменахме е под формата на игра в социалните мрежи, но освен слава, носи и пари на участниците си. Как се случва това? Потребителят си „приготвя” бургер, дава му име – да кажем Yummy Burger, качва сглобените от електронното меню картинка и описание в социалните мрежи и междувременно си го поръчва. След това, ако някой от познатите му хареса и поръча същия сандвич, авторът автоматично получава 25 цента по виртуална сметка в мрежата. А неговото творение се появява в обособения публичен рейтинг на веригата.

Според предварително обявените тарифи, цената на блюдо ще се движи между 5 и 10 долара в зависимост от подбраните продукти. Ако то набере точки, този който го е измислил, получава правото неколкократно да обядва безплатно в ресторант от веригата.

Не е ли това истинска маркетингова стратегия от ново поколение?! Вместо да харчат пари за традиционен маркетинг, 4Food максимално използват безплатните възможности на социалните мрежи. Между другото, в разработването на бизнес-стратегията на 4Food активно е помагала компанията IBM, която става и основен партньор по технически и логистични въпроси.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ