Бъдещето на телевизионната реклама

Бъдещето на телевизионната реклама

Бъдещето на телевизионната реклама

Телевизионната реклама премина през големи промени с масовото навлизане на интернет. Ако погледнем статистиките в силните икономики, ще забележим, че една много голяма част от ТВ зрителите наблюдават екрана на смартфона си и правят нещо на него, докато гледат телевизия. Това се отнася най-вече за младежите и хората в разцвета на силите си, на които принадлежи бъдещето и към които усилията на маркетинга в модерните компании са насочени.

В САЩ например, където таблетите се появиха, актуални проучвания сочат, че притежателите на iPad използват своето устройство предимно когато телевизорът им е пуснат. Смята се, че 33% от хората в страната държат лаптопите си включени, докато нещо интересно за тях върви на малкия екран вкъщи.

Това прави телевизионните реклами част от един по-широк спектър на рекламния разказ, смята Шив Сайн, който коментира темата в блога на Harvard Business Review. Това е рамка, която позволява на марката да разкаже по-пълна и по-интерактивна история.

Авторът предвижда 6 тенденции, които в бъдеще ще определят нова роля на рекламата в телевизията. Ето кои са те:

     1. Никоя ТВ реклама вече няма да е самодостатъчен разказ, измислен да забавлява, информира, образова и напомня на потребителите за съществуването на някакви продукти. Повече реклами в тази медия ще бъдат тийзъри за дигитални преживявания.

     2. Все по-малко рекламодатели ще започват стратегическите си планове с нея на ум. Вместо това те ще търсят стратегии за по-лесно обвързване чрез серия от креативни идеи, които след това могат да се завъртят в различни канали.

     3. Дигиталните рекламни преживявания, свързани с локация, ще бъдат новата движеща сила за телевизионното рекламиране. През юли например Pepsi пусна серия от ТВ реклами, свързани с провокирането на летния дух и радостта от сезона. В края им марката призоваваше хората да се вписват и да отбелязват присъствието си на места като плажове и паркове за забавление. Така можеха да намерят виртуалният знак Pepsi Summer Time в приложението за място FourSquare. Знакът стана най-популярният във FourSquare и свърза в едно телевизията и уеб-присъствието на хората. Подобни, свързани с отбелязването на място ТВ реклами се очаква, че ще излязат на преден план в бъдеще.

     4. Медийното планиране ще се промени от сигналите в социалните мрежи.

     5. Да бъдат готови за дигитално участие в реално време ще бъде новото изискване за маркетолозите. Те ще трябва да организират усилията си около това. Ето един пример: Когато Бионсе показа, че е бременна по време на връчването на музикалните награди на телевизия MTV тази година, това беше момент в реално време и взрив от коментари в мрежата. Появата на телевизионни поводи за онлайн коментари не бива да сварва маркетингът и фирмите неподготвени.

      6. Приоритет на марките ще бъде дигиталната култура и случващото се в интернет да бъдат отразявани по телевизията. Все повече потребителите на мрежата се вълнуват от продукти и услуги, от известни хора, музика, забавление, спорт. Този интерес и съчетаването в групи около него се зараждат онлайн. Възможността на телевизиите да го споделят с още по-широка аудитория ще бъде сред основните цели на маркетинга.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ