Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

„Продукт на годината“ идва в България

244529

Филип Гелдер

Една от най-известните по света награди за продуктови иновации - "Продукт на годината" (Product of the Year), вече ще се връчва и в България. Конкурсът за "Продукт на годината" стартира у нас този месец, след като е установен за първи път във Франция през 1987 г. и се провежда от тогава до днес в редица страни, към днешна дата - в 37, от Австралия през Бразилия до Канада, Индия, Румния, Холандия, Турция, Великобритания, САЩ. 

За участие могат да кандидатстват всички компании, които са предложили на българския пазар през последните 18 месеца (от юни 2015 г.) продукт или услуга, в които има иновация в една или повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка. Може да става дума за нещо ново на пазара, или добавена полезна иновация към вече съществуващ продукт/услуга, като нова съставка, нова формула, нова функция, по-добра опаковка.

Заявки ще се приемат до 31 октомври на сайта на конкурса. Участва се по категории. Във всяка от тях ще се състезават от два до шест продукта/услуги. Носителите на престижната награда "Продукт на годината" ще бъдат наградени на официална церемония през 2017 г. Те ще могат да слагат в телевизионната си реклама, в онлайн кампаниите си и на опаковките познатото по цял свят червено лого "Продукт на годината", което гарантира одобрение от хората и призната иновация. Също както правят производителите по цял свят. По този начин се провокира интерес сред купувачите на съответния пазар да изпробват обозначените с логата продукти. Създава се доверие. 

Методологията на конкурса е следната: Жури разглежда всички кандидатури, за да отсее само тези с действителни нововъведения. Журито в България ще бъде съставено от деветима експерти. Следва фаза на национално представително допитване, което ще се извърши сред 2000 души от Nielsen България. Звената на Nielsen по целия свят сътрудничат с "Продукт на годината", за да определят ежегодните финалисти в съответната страна. Изборът на потребителите в проучването на Nielsen е финален. Затова на червените лога по света се изписва "Voted Product of the Year". 

За откриването на конкурса в България пристигна Филип Гелдер - изпълнителният директор на Product of the Year Worldwide, който поема ръководството на инициативата преди години от френския й създател Кристиян ле Брет (дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal). Ето какво разказа Гелдер пред "Мениджър Нюз" за своя опит и стъпването на програмата у нас.

................

- Г-н Гелдер, защо решихте да навлезете и в България?

- Целта ни е да бъдем навсякъде, където има активен пазар от потребители, BTL и брандове. Жалко дори, че не сме дошли по-рано - това е сравнително малък пазар от 7 млн. души, където обаче има истинско желание за иновативност от страна на бизнеса. Смятам, че потребителите ви са образовани и способни да направят разликата между добри и лоши продукти. Има страни, в които иновациите са сравнително недостатъчно на брой, докато България е готова да създава нови неща. Много е важно във времената на криза, каквито имаме и днес, брандовете и производителите да инвестират в иновации. В такива времена единственото оръжие срещу лоу-кост (ниските цени - б.р.) е частният етикет. Така че смятам, че страната ви е наистина готова за този вид инструмент - Product of the Year, създаден за да подкрепя иновациите.

- През годините сте виждали стотици иновативни продукти. Кои бяха най-интересните от скоро?

- В Испания и Франция, например, видях дъвка, която дава енергия на човека. Взели бяха иновацията от индустрията на енергийните напитки и я бяха приложили към дъвка. В Израел мобилно приложение за банкови услуги беше наградено наскоро. В друга страна имаше паста за зъби на Colgate с изумително избелваща сила. 

- Как смятате, че "Продукт на годината" ще промени българския пазар?

- Това, което искаме да постигнем, е да предложим на всички марки този инструмент - червения знак за продукт на годината, защото той е мощен. В Белгия, Франция, Испания, той се използва много в маркетинга и се харесва. Освен това, ако успеем 2 до 3 години от сега да станем разпознаваеми и приети сред хората в България, бихме били много щастливи. 

още от Маркетинг
15
Понеделник
Октомври