нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Маркетинг истории на хитрия трик

Г-жа Есте Лаудер е била смела и предприемчива. Снимка: EPA.

Estee Lauder – Романтичната фирмена легенда гласи, че г-жа Лаудер срещала огромни затруднения да наложи създадените от нея парфюми на пазара. Тогава тя решила да предприеме смел и рискован ход. Влязла в голям парфюмериен магазин в Ню Йорк и „случайно” изтървала на пода шишенца със свои аромати, които носела. Дамите наоколо били омаяни и започнали да разпитват откъде се носят тези чудни ухания. Управата на магазина веднага капитулирала пред възторга на клиентките си и сключила с Есте Лаудер първия договор за голяма поръчка.

Heinz – Веднъж, през лятото на 1896 г. Хенри Хайнц се разхождал по улиците на Ню Йорк и случайно видял реклама на магазин за обувки, предлагаща „21 стила на обуване”. Веднага го осенило прозрението да напише на етикета на прочутите си сосове и кетчупи „57 варианта”. Числото изобщо не отговаряло на реалния брой на артикулите, но Хайнц си го харесвал. Харесали го и клиентите.

Tefal - Дълго време в компанията смятали, че основният акцент върху който трябва да се залага в маркетинга на тиганите с такова покритие е фактът, че готвенето в тях не изисква употреба на мазнина. Впоследствие обаче станало ясно, че реалният стимул за покупката на продуктите от серията е обстоятелството, че се мият много лесно, тъй като храната не загаря в тях. Рекламните кампании били адаптирани към действителността, което значително повишило ефективността им.

Alka-Seltzer - След като през 60-те години на миналия век в рекламите на разтворимия медикамент започнали да пускат в чашата с вода не една, както по-рано, а две таблетки наведнъж, продажбите му се увеличили двойно. Хитрият рекламен ход бил измислен от агенция Tinker&Partners.

още от Маркетинг