Най-лошите продуктови провали на всички времена (финал)

Най-лошите продуктови провали на всички времена (финал)

Най-лошите продуктови провали на всички времена (финал)

Титлата „най-лош от най-лошите продуктови провали” не звучи никак престижно, но с нея се окичва „Форд” в този финален епизод на поредицата ни, която ви представихме през изминалите 9 дни.

Присъжда я американската корпорация 24/7 Wall. St., чиито автори разгледали бизнес историята на най-големите компании в САЩ от списъка Fortune 500 от 1950 г. насам и след това определили кои са най-лошите им продуктови провали. „Форд” оглавява антикласацията с автомобила си „Едсел”, представен на пазара в Щатите през 1957 г.

По това време приходите от бизнеса на компанията били 4,6 млрд. долара.

Името на модела било неслучайно. Той бил пуснат на пазара в „ескпериментален ден". „Едсел” бил опит на „Форд” да предложи кола със среден размер за крайния потребител, който се оглежда да освежи гаража си. Моделът бил кръстен на Едсел Би Форд (1893-1943) – бивш президент на „Форд” и единствен син на създателя й Хенри Форд. 

Производството на „Едсел” модела струвало на „Форд” 350 милиона долара, което се равнява на около 2,9 млрд. долара днес. Производителят промотирал колата агресивно, със скъпи реклами преди предстоящото й пускане на пазара. Много от тях обаче били толкова обещаващи, че надхвърлили очакванията на хората.

Маркетинг кампаниите твърдели, че бутон Teletouch в автомобила и система за електронен контрол в него правят колата „революционна”. За жалост тези нововъведения не били достатъчно надеждни. Освен това колата била сравнително скъпа. Тя се продавала от 2500 долара за „Едсел” седан с четири врати до 3766 долара за двуместен модел. Тези суми били високи във времената на икономическо възстановяване в САЩ от 1957 до 1960 г., когато продажбите на много други конкурентни компании били понижени, включително на „Буик”, „Меркюри”, „Додж” и „Понтиак”.

Четири години след като започнала да произвежда модела, „Форд” се отказала от него. Инвестицията й обаче била толкова колосална за времето, че 24/7 Wall. St. я определя като най-големия продуктов провал на американска компания за всички времена.

Финал!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ