Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Най-уважаваните американски марки

Коя може да е най-известната по света и уважавана марка от САЩ?

Едва ли е изненада за мнозина, че това е маркетинг иконата Coca-Cola. Посочва го тазгодишната класация на марките от Америка, които се ползват с най-голямо уважение, изготвена от Core Brand. Списъкът е цитиран от Business Insider.

Различното през 2014 г. е, че в него Coca-Cola не оспорва първото място с конкурента си Pepsi, както бе в миналото издание на класирането от 2013 г. Така се случи през миналата година, след като респондентите в проучването на CoreBrand дадоха на двете идентична оценка за уважение. Сега PepsiCo е втора.

Ето как изглежда пълният топ 10:

1. The Coca-Cola 

2. PepsiCo
3. The Hershey Co.
4. Bayer A.G.
(С едно място нагоре спрямо 2013 г.)
5. Johnson & Johnson. (Също.)
6. Harley-Davidson (+две места нагоре в класацията.)
7. International Business Machines/IBM. (Нямаше я в списъка през миналата година.)
8. Apple. (Също я нямаше.)
9. Kellogg. (Надолу с две позиции.)
10. General Electric. (Ново в топ 10.)

CoreBrand прави класацията си след допитване до мнението на 10 000 мениджъри в компании с приходи над 50 млн. долара годишно. Участниците са помолени да оценят най-харесваните от тях, уважавани и известни по мнението им марки в списък с 500 предложения. Те дават оценка за мениджмънт представянето на марките, инвестиционния им потенциял и репутацията им като цяло. След това се съставя списък на 100-те най-известни американски марки.

Освен най-уважаваните марки от САЩ изследователската фирма посочва, съответно, и най-малко уважаваните. Те са следните: Delta Airlines (на първата позиция в антикласацията), H&R Block, Big Lots, Denny’s, Best Buy, Rite Aid, J.C. Penney, Capital One Financial, Family Dollar Stores, Sprint Nextel (10.).

още от Маркетинг