Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

С чувство за хумор

213

Ако сте в бизнеса, политиката или индустрията на забавленията, рано или късно ще ви се наложи да заложите на чувството за хумор в речта си. Не е добре за имиджа ви ако винаги сте много сериозни, коментира MarketingAbout.

Някои хора казват: „За нищо на света не бих могъл да използвам хумор в свое изказване. Просто, няма да се чувствам добре“. Експертите в областта на публичните комуникации обаче вярват, че всеки може да бъде остроумен и да предизвика одобрение по този начин. Стига да бъде посъветван и трениран как да го прави.

Демонстрацията на подходящо чувство за хумор в едно изказване отпуска аудиторията. То разведрява напрегнатата обстановка при големи новини или официални съобщения от името на компанията. И прави говорителя по-симпатичен. Хуморът може да привлече вниманието към това, което човекът иска да каже. С него публиката запомня в по-голяма степен казаното.

Най-подходящият извор на хумор за всяка реч е личният опит, съветват авторите в MarketingAbout. Може да се използва разказ за истинска, забавна случка, в която участват колеги на говорещия. Или много кратък виц, изречен със спокоен, стегнат тон, който съотвества на смисъла на изказването. Ораторът трябва да отправи забавното си послание интелигентно, като демонстрира, че е сериозен човек, който използва хумора, за да направи контакт с публиката и да докаже тезата в речта си. А не да се прави на палячо.

Важно е шегата да бъде забавна на самия човек. Истории, които той не намира за смешни, няма смисъл да бъдат насила вмъквани в изказването му. Дори, ако са смешни на други хора.

Преди да се използва хумор пред аудитория, задължително шегата трябва да бъде тествана няколко пъти пред малки групи от хора, съветват още пиар експертите. Освен това е важно човекът да направи пауза от няколко секунди, преди да изрече самата шега, за да се подготви психически аудиторията. Това може да стане с думи като „Чуйте,...“ или „Да ви разкажа,...“.

Един от възможните варианти за разсмиване на аудиторията е показването на смешна анимирана картинка или карикатура в презентация, последвана от коментар.

И накрая, никога, никога не маркирайте забавната част в речта с думите „Нека ви разкажа една много смешна история!“. Дали е смешна, публиката сама трябва да реши.

още от ПР и събития
21
Сряда
Август