Ново понятие в маркетинга - поколението Алфа

Ново понятие в маркетинга - поколението Алфа

Ново понятие в маркетинга - поколението Алфа

Стратезите в областта на търговията на дребно и финансистите отдавна се опитват да достигнат чрез маркетинг до поколението Z - най-младата аудитория от тийнейджъри, родени след края на 90-те години и 2000 г. Тези младежи съставят специфична аудитория. Това е новото поколение след технологичния бум. То не си спомня света без интернет. 

В писмо до клиенти в началото на декември 2015 г. анализатори на Goldman Sachs посочиха, че поколението Z може да бъде "точно толкова, ако не и по-влиятелно" от предшестващото го поколение Y, на което маркетингът обърна огромно внимание, 

Но азбуката не свършва със Z. Всъщност, според най-нова теория, следващото поколение, вече си има кодово име, посочва Business Insider. Казват му Алфа поколение (Generation Alpha). Така го нарича футуристът, демограф и лектор от конференцията TED - Марк МакКриндъл. Той провежда кампания за кръщаването му по този начин. С "алфа" нарича децата, родени след 2010 г. Според него 2,5 млн. алфи се раждат на планетата всяка седмица. 

Алфа децата ще пораснат с iPad-и в ръка, смята той. Те никога няма да живеят без смартфони и ще имат способността да прехвърлят мисъл онлайн за секунди. Масивни технологични промени, както и други фактори, ще направят поколението Алфа най-трансформиращото досега. 

"В миналото човекът всъщност нямаше сили", казва МакКриндъл. Сега, индивидът има огромен контрол върху живота си, след като е способен да разнася информация. Технологията трансформира очакванията за нашите интеракции", казва той.  

Всичко започва, когато МакКриндъл и екипът му започват да се питат какво идва след Z. През 2005 г. групата му провежда национално проучване в Австралия, молейки участници да помислят за потенциалните имена, с които да се назове това поколение. Алфа се явява в отговорите и изглежда подходящо име. Научни дисциплини като метеорологията често използват гръцката азбука за обозначаване, след като са изчерпали възможностите на римската и арабската. Предложени са и варианти за кръщаване на поколението като Gen Tech, Digital Natives и Net Gen, но в крайна сметка е предпочетено името "Алфа поколение", обяснява МакКриндъл, който се надява то да бъде прието. 

Всяко дете под 5 годинки днес влиза в тази възрастова група. Ще влиза всеки, роден по света, в следващите 15 години. За разлика от предшествениците си, които просто използват технологиите, алфа хората ще прекарват огромна част от годините си на физическо израстване и личностно формиране, потопени в онлайн средата. 

Дори сега вече технологиите се промениха - не говорим за общуване само с имейли, а и чрез мобилни приложения за чат. Не споделяме документи онлайн, използваме Prezzi или видео в YouTube. 

Демографските промени в света ще засегнат много живота на Алфа поколението и бъдещия опит на тези хора. До 2028 г. се очаква Индия да надмине Китай и да стане най-многолюдната държава на света. Това прогнозира ООН. Двете държави - Индия и Китай - ще бъдат притегателна сила, център на глобално внимание, за който ще се говори след десетилетия. Особено след като Китай наскоро се отказа от политиката си на забрана на раждането на повече от едно дете, след като я прилагаше цели 35 години. С по-добри технологии и повече хора, които да задвижват растеж, децата в тези страни ще заменят някои от техните традиционни източни ценности за по-технологично мислене и глобални идеи. 

Новият климат на световна свързаност ще направи скока от поколението Z към Алфа най-големият в световната история, смята още МакКриндъл. Този скок на промяна ще бъде дори по-голям от прехода от бейби бумърите към поколението X, който бе значителен и революционен, и се случи след появата на персоналните компютри (PC). 

"Това, което имаме със социалите мрежи, е преход от аудитория и визуално, към кинестетичния процес", казва МакКриндъл. Той има предвид, че хората на бъдещето може да останат същите, но те ще са винаги много далеч от компютъра с клавиатурата и близо до електронния екран с докосване. Алфа хората ще взаимодействат с тъчскрийна от много ранна детска възраст. Те няма да мислят за технологиите като инструменти. Ще ги интегрират в живота си толкова много, че интернет за тях ще е навсякъде и никъде. Границите между реалното и виртуалното ще се размият.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ