И мениджърът може да мисли креативно

И мениджърът може да мисли креативно

И мениджърът може да мисли креативно

Дори и най-консервативните скептици вече го признават: креативността е нужна навсякъде. Дори и в мениджмънта? Защо му е на мениджъра да подхожда творчески към решаването на даден проблем например? Ето защо: бизнесът не може да се развива без нови, нестандартни идеи, перспективни проекти и задържане на интереса на клиентите. Точно от опитите да се разберат истинските интереси на клиентите започва и дизайн-мисленето. Три полезни съвета могат да са от помощ на всеки мениджър да развие креативно мислене

 Съвет 1.

Искате да овладеете дизайн-мисленето? Като начало, започнете да общувате пряко с хората, за които е предназначена вашата продукция. Докато си седите в креслото в директорския кабинет никога няма да видите техните реакции на вашите предложения, няма да можете да наблюдавате от първо лице поведението на пазара и в крайна сметка няма да успеете да си изясните какво наистина искат те в крайна сметка.
 
Съществува един лесен метод, препоръчван от дизайнерите за старт на креативното мислене.
 
Опитайте да си представите мотивите на хората при избора на ваши продукти, техните желания, действия и мисли до и след покупката. Съставете схема въз основа на вашите представи, а след това проведете интервюта на тази тема с представители на вашата целева аудитория. Внимателно следете реакциите на въпросите, уточнявайте детайлите, помолете хората да анализират мислите и усещанията си, фиксирайте интересни цитати. След това отново се върнете на съставената от вас схема – май ще трябва да нанесете някои промени, нали?
 Този метод се прилага в началото, когато планирате да въведете иновиции или да започнете нов проект. Но клиентите могат да ви помогнат и на други етапи от работния процес. Например, преди тестване на продукт, съберете група потенциални потребители. Те ще дадат действително ценни съвети и ще обърнат внимание на недостатъци, за които не сте подозирали.
 
Подсещане: Включете в събирането на мнения не само клиенти, но и колеги, в това число от отдели, които не са пряко ангажирани с конкретния проект. Всеки има натрупан полезен опит, а оттам и интересни идеи.
 
Съвет 2.

Още една препоръка от дизайнерите: рисувайте. Изобщо не е важно дали владеете майсторски четката или  молива. Достатъчни са прости изображения, които скицират идеята ви. Рисувайте, когато трябва да фиксирате наблюденията си над потребителити. Рисувайте, докато обяснявате замисъла си на колеги или спонсори – по-лесно ще разберат идеята ви. Рисуйте за себе си, за да не се изгубите в собствените си идеи.
 Ще ви помогнат не само визуални, но и вербални образи. Съчинявайте истории, когато искате да илюстрирате творческите си изводи. Това едновременно вдъхновява, прави мисълта по-ясна и помага да се открият несъответствия или слаби звени.
 
Съвет 3.

И последен, но не по-малко важен съвет. Експериментирайте! Иначе никога няма да създадете нещо голямо и значимо. Действие и риск е един от определящите принципи на дизайн-мисленето. Светът е прекалено сложен, за да се разчита само на планове и графики.

По материали от E-executive

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ