Посредствени служители и успех? Постижимо е!

Посредствени служители и успех? Постижимо е!

Посредствени служители и успех? Постижимо е!

Проблемът с талантливите служители е, че често отиват на друго място. 

Но все пак, не мислете, че компанията ви е обречена, ако изгубите повечето от тях. Само защото няма с кого да изпъкнете, не означава, че управлявате губещ екип.

Томас Чаморо-Премузик, главен изпълнителен директор на фирмата за личностно консултиране на таланти Hogan Assessment Systems пише, че един лидер може да превърне своите „играчи от Б група“ в успешна организация.

„Какво подпомага по-слабите служители да постигнат изключителен успех? Според много научни доказателства, това са психологическите фактори – по-конкретно, способността на лидера им да вдъхва доверие, да взема компетентни решения и да създаде високопроизводителна среда, в която егоистичните планове на всеки член са засенчени от обща цел. Така всеки човек играе ролята на отделен орган в целия организъм“, пише Чаморо-Премузик.

Той подчертава тази теория с цитат от легендарния треньор на отбора Грийн Бей Пакърс – Винс Ломбарди. Цитатът е следният: „Личната отдаденост към общото усилие е това, което съставлява един отбор, компания, общество и цивилизация“. Следователно, успехът на екипа ви от по-слаби служители зависи от вашите лидерски умения. 

И така, как да накарате посредствените служители да работят като едно цяло и да вършат работата си много добре? Ето 4 мениджмънт тактики, които според Чаморо-Премузик всеки лидер може да приложи успешно.

1. Създайте ясна представа. „Първото нещо, което е нужно, за да подобрите посредствените служители, е да имате успешна стратегия, която им дава смислена и постижима мисия“, съветва консултантът. Става дума не просто за цел, а за план как да постигнете това, което искате. Уверете се, че целта ви е ясно установена и непоклатима. Трябва да е нещо, което изпитва докрай служителите, но не е непосилно, че да ги обезсърчи“, допълва той. Бъдете сигурни, че създавате план, пълен със събития и тактики за постигането им.

2. Събирайте данни. Данните за представянето на екипа ви ще помогнат да видите докъде сте стигнали и да вземате по-умни решения. Според Чаморо-Премузик, „Данните преодоляват предразсъдъци и политики и създават култура на честност и прозрачност. Също така подчертават индивидуалните двигатели на екипното представяне, като разпределят успеха на минифактори, които лесно могат да бъдат манипулирани“. 

3. Давайте обратна връзка. Това е една от най-важните съставки на доброто ръководство и лидерство. Показва на екипа ви, че ви е грижа за него и му помага да работи по-добре. Според проучвания, обратната връзка може да подобри индивидуалното и общото представяне до 25%. Същината на мотивацията е саморегулацията, но тя се постига само чрез точна обратна връзка. Наистина, добрата обратна връзка може да има значение да победите конкуренцията, или да вземете по-голям пазарен дял. Тъй като „играчите от Б група“ имат по-малко талант, използвайте я, за да туширате този факт.

4. Поддържайте духа на отбора. Той е може би най-важното нещо, ако става дума за представяне и единство. Съотборниците в отборите с висок дух се уважават. Те са по-близки и работят заедно по-добре. Въпреки, че личната ангажираност е важна, отборният дух е разковничето. Може да имате посредствени служители, но ако те са с общи ценности и мотиви и се чувстват като приятели, ще увеличат представянето си един на друг.

Сплотеността на екипа е важна за успеха. Ако един екип е разединен, хората в него ще се състезават помежду си, вместо да работят за общите цели. Ако лидерът се концентрира върху грешните неща, може да пресече духа на единство. Може да звучи близко до ума, но твърде много мениджъри се фокусират върху управленските процеси и формалностите около изпълнението на задачи, като забравят да изградят приятна обстановка за работа. 

Източник: Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ