нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

По-важното значение на CEO, което често забравяме

3. Търсете начини да възнаграждавате членовете на екипа си.

Освен вербалната обратна връзка и похвалите са важни и наградите за изключително представяне – още една форма на поощрение. Наскоро консултирах една компания, която се опитваше да подобри обслужването на клиенти. Хрумнаха ни много начини да контролираме и измерваме нивото на представяне на служителите от отдела. Разработихме и модел за последиците от възможното слабо представяне. Имах много важен въпрос за компанията: „Измислихме наказателни мерки в случай на лошо обслужване, но какви са начините за възнаграждение на служителите, ако се представят според или над очакванията?“ Клиентите ми отвърнаха така: „Ами нали им плащаме за това.“ Казах, че разбирам какво имат предвид, но че трябва да измислят методи за възнаграждение на хората с изключителен принос. Можеха да раздават ваучери, да отпускат допълнително време за почивка, да избират служител на месеца, на тримесечието или на годината. Мисълта ми е, че не исках фокусът да бъде само върху санкциите, но и върху възнаграждението.

4. Концентрирайте се върху развитието на служителите.

Друг начин да покажете на хората си, че цените техния принос, е като им помогнете да стигнат там, за където са се запътили в професионален план. Ако седна и поговоря с всеки един от преките си подчинени, и разбера към каква кариера се стремят, и им помогна да я превърнат в реалност, те ще се чувстват оценени. Срещам твърде много лидери, които никога не инвестират време в развитие уменията на служителите си или в обсъждане на професионалните им цели. Ако помогнете на някого да сбъдне мечтата си, той ще се чувства ценен.

5. Участвайте в салонни разговори с подчинените си.

Веднъж един високопоставен мениджър посети моя отдел и надникна в офисите на всички членове на екипа ми, без дори да им каже „Здравей“. През остатъка от деня мои подчинени идваха при мен и ме питаха дали случайно са невидими – казваха, че са се почувствали неуважени от Големия шеф, защото той дори не бе отчел съществуването им. Когато видите някого – независимо кого – най-малкото, което трябва да направите, е да го поздравите. Ако пък имате минутка, попитайте го как я кара или как е семейството му. Вярвам, че това е друга форма на признание. А и да получите внимание от някой високопоставен мениджър може да е доста силен стимул. Веднъж едни мои клиенти ме разведоха на обиколка из сградата, в която работят, в компанията на старши вицепрезидента на компанията. Бях изумен от нея – тя поздравяваше всички и ги познаваше поименно, въпреки че персоналът наброяваше 1200 души.

Ако искате да повдигнете работния дух, да имате продуктивен екип и хората ви да се чувстват удовлетворени от работата си, то сериозно трябва да се замислите, че освен функционалната си роля имате и друга, по-важна – тази на главен окуражаващ директор. Както е казала педагожката Маргарет Козинс, „Признанието може да направи деня хубав, дори да промени нечий живот. Трябва само да сте склонни да му давате израз.“

Шон Дойл, президент на New Light Learning and Development, за Entrepreneur.com

още от Мениджмънт