10 основни причини за провал на първите бизнес начинания

10 основни причини за провал на първите бизнес начинания

10 основни причини за провал на първите бизнес начинания

Успешните бизнес идеи са точно толкова, колкото и провалените. Особено, сред начинаещите предприемачи. Виждал съм това отново и отново като учител и създател на бизнес. Статистики сочат, че равнището на провал на новите бизнес идеи в първите пет години опити не пада под 50%.

Разбира се, истинските предприемачи се отнасят към бизнес провалите като към крайъгълен камък по пътя към успеха. Разчитат на максимата, че ще се учат от грешките си. Използват опита, за да се придвижат към следващата концепция за правене на пари. Но защо пък да не се поучат и от грешките на другите, без да преминават през болката и разочарованията?

Тук следва моят списък на 10-те причини, поради които първите бизнес начинания се провалят. И някои предложения как биха могли да бъдат избегнати.

Причина #1. Няма написан план

Не вярвайте на мита, че бизнес планът не си заслужава усилието. Дисциплината на писане на план е най-добрият начин да се уверите, че разбирате как да трансформирате идеята си в бизнес.

Причина # 2. Слаб или никакъв модел за приходи

Дори една неправителствена организация трябва да генерира приходи (или да взема дарения), за да покрива оперативните си разходи. Ако продуктът ви е безплатен, или губите пари от всяка негова продажба, е трудно да компенсирате в обема. Може да имате решението и за края на световния глад, но ако клиентите ви нямат пари, бизнесът ви няма да просъществува дълго.

Причина #3. Ограничени бизнес възможности

Не всяка добра идея може да стане блокбъстър бизнес. Само защото страстно вярвате, че продуктът или услугата ви са страхотни, това не означава, че всички се нуждаят от тях. Не значи и, че всички ще ги купуват. Няма заместител на пазарните изследвания, писани от вътрешни експерти. Тези проучвания трябва да допълват ваше собствено информационно изследване, направено сред семейството и приятелите.

Причина #4. Проблем в изпълнението

Когато млади предприемачи дойдат при мен с „идея за милион долара” се налага да им обясня, че самата идея не струва нищо. Всичко е в изпълнението. Ако не се чувствате комфортно да вземате лоши решения и да поемате рискове, няма да изпълните добре тази роля.

Причина #5. Твърде много конкуренти

Да нямаш никакви конкуренти е червен флаг – значи няма пазар. Но да откриеш 10 или повече с едно простичко търсене в Google означава, че областта на интереса ти може да е пренаселена. Помнете, заспалите гиганти могат да се събудят. Затова не си мислете, че най-големите корпорации на пазара са твърде мащабни и тромави, за да се тревожите за присъствието им.

Причина #6. Липса на интелектуална собственост

Ако очаквате да се срещнете с инвеститори или да имате устойчиво конкурентно предимство срещу големите в индустрията, имате нужда да регистрирате патенти, търговски марки и авторски права, както и споразумения за защита на търговските тайни. Интелектуалната собственост е често най-големият елемент от ранната фаза на нарушения спрямо компанията от страна на професионалните инвеститори.

Причина #7. Твърде неопитен екип

В реалността инвеститорите намират идеи, не хора. Те се оглеждат за хора с истински опит в съдържанието на бизнеса или старта. Ако се заемате с фирма за първи път, намерете партньор, който вече е бил там и вече е правил това, за да балансирате ентусиазма си с неговата експертна работа.

Причина #8. Подценяване на необходимите ресурси

Основният ресурс са събраните пари. Други решаващи ресурси могат да бъдат също контактите в индустрията, достъпът до маркетинг канали.

Причина #9. Липса на достатъчно маркетинг

Залагането на повърхностна реклама от уста на уста не е достатъчно, за да се направи марката видима в неуморното излъчване на новите медии днес. Всеки вирусен маркетинг струва реални пари и време. Без ефективен и иновативен маркетинг достъп в медиите няма да си спечелите клиенти. Или бизнес.

Причина #10. Да се откажеш твърде рано

По мое мнение най-честата причина за провала на старта е предприемачът да се умори, да се откаже и да затвори фирмата. Въпреки спадовете, много успешни бизнес фигури в световен мащаб от Томас Едисън до Стив Джобс, са настоявали за визията си, до постигането на успех.

Мартин Зуилинг, OpenForum

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ