5 основателни причини за уволнение

5 основателни причини за уволнение

5 основателни причини за уволнение

Със сигурност уволнението не е приятно - и за двете страни. Има много неща, които трябва да се вземат под внимание, преди да се стигне до такова решение. Най-малкото, трябва добре да се проучи въпроса от гледна точка на закона. По-долу обаче ще видите пет основни качества, които трябва да притежава всеки служител, който не заслужава да бъде уволнен. Всеки мениджър, изправен пред дилемата дали е време да предприеме крайната мярка с освобождаване от работа на свой подчинен, трябва да е в състояние да посочи най-малко едно от тези пет изисквания, на което служителя да не отговаря:

1. Качествено изпълнение на поставените задачи

Всеки екип трябва да поддържа висока ефективност. Резултатите, които дава, трябва да гонят ниво над средното. Хората, които не са такива, просто са излишни в проспериращи фирми.

2. Мотивация

Всеки, който постъпва на работа, се звълнува от възможностите, които му се предоставят. Впоследствие, това вълнение би трябвало да се запази, дори да се увеличи. За това се изисква известна доза смелост. Служителите, които работят със страст, са високо ценени. Обратното може да наклони везните в полза на уволнение.

3. Развитие

Промяната във всяка една развиваща се компания е неизбежна. Хората трябва да се чувстват удобно в такава среда и дори да се стремят да подобряват своите умения. Ако човек не свиква с промените и отказва да се приспособи в новата обстановка, със сигурност може да се чувства сериозно застрашен да остане без работа.

4. Честност и точност

Тези качества съчетават както правните, така и етичните изисквания към един служител. Под честност се има предвид липса на политически пристрастия, откритост, безкомпромисно отричане на интригантството. Хората трябва да са естествени.

5. Характер

Ако има голямо напрежение в работната среда, то служителите трябва да умеят да се справят с него.  Водещият принцип и приоритет е, че клиентите са изключително взискателни и не ги вълнува дали даден служител е изнервен в момента - това не е техен проблем. Човек трябва да се отнася любезно към колегите и клиентите, независимо колко е напрегната обстановката. Безспорните прояви на расизъм, сексизмът и всяка форма на нечовешка и неоснователна дискриминация са абсолютен сигнал за незабавна раздяла с този, който стои зад тях.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ