6 причини защо някои предприемачи не осъществяват своя потенциал

6 причини защо някои предприемачи не осъществяват своя потенциал

6 причини защо някои предприемачи не осъществяват своя потенциал

Никой не е казал, че да си предприемач е лесно. Създаването на свой собствен бизнес е застлано с множество препятствия, а успехът в това начинание зависи от множество фактори и характеристики.

Да, повечето предприемачи са интелигентни, трудолюбиви и често - едни от най-добрите в своята област. И ако те просперират на своето работно място, често едвам успяват да се задържат на повърхността, когато решат да стартират свой собствен бизнес.

Съществуват множество причини, поради които това се случва. Ето някои от тях /по материали от Mashable/:

1. Не разполагат с необходимата страст да ръководят бизнес

Страстта у предприемачите често е в излишък. Това обаче не означава, че всеки един от тях разполага с необходимия стремеж да направи това, което е нужно. Често някои хора изпитват силна страст към своя продукт, услуга или технология. Това обаче не се пренася автоматично в страстта, която е необходима при управлението на една компания. Ръководството на даден бизнес не се свежда само до разработването на продукта. Продажбите, контакта с клиентите (и инвеститорите), намирането на партньори и наставленията на служителите също са изключително важни.

2. Имат чувството, че трябва постоянно да удовлетворят желанията на другите

Добрината е качество, което се цени навсякъде. В бизнеса то е особено необходимо. Безкрайната склонност към задоволяване на нуждите на останалите обаче може да бъде пагубна за предприемача. Някои хора имат навика често да правят чудеса в желанието си да накарат останалите да се чувстват добре. Накратко - трудно е да постигнеш собствените си цели, когато си се фокусирал постоянно върху желанието да удовлетвориш другите.

За да е успешен един предприемач, той трябва да разпознае разликата между щедростта (т.е. желанието да помогне на клиент или колега) и стремежа да избегне конфликт и да разочарова другите.

3. Нужен им е наръчник за всичко

Когато ръководите свой собствен бизнес, вие трябва да взимате всички важни решения. Това може да е както предимство, така и недостатък. За да просперирате в своята среда, трябва да се чувствате комфортно, когато плавате в непознати (а често и „скалисти") води. Трябва да сте уверени в себе си, когато взимате решения в движения. Ако подобни качества не са едни от най-силните ви страни, трябва незабавно да ги усвоите.

4. Страхуват се от провала

Ако се опасявате, че ще паднете, значи вероятно избягвате твърде много рисковете. Страх като този е може би най-сериозната пречка пред осъществяването на който и да е потенциал . Ако спадате към тази категория, значи знаете колко по-лесно е да се придържате към познатото, отколкото да направите следващата важна крачка напред.

5. Пренатоварват се

Лесно е да загубим контрол на ежедневния си график и цели. Постоянно ни бомбардират с имейли, туитове, телефонни обаждания и всяко едно от тях изисква съответния отговор. В среда като тази човек лесно може да прекара цял ден във вършене на много неща, а в края на деня ще осъзнае, че нищо важно не е сторено.

Добрите предприемачи знаят как да преразпределят приоритетите си и как да се справят с нещата, които ги разсейват постоянно. Умеят да разполагат с времето си и не реагират на всяка молба, отправена към тях, на момента.

6. Не могат да се справят с временното разочарование

Когато се отнасяте страстно към това, което правите, е трудно да не приемете всеки отказ лично. Предприемачите на свой ред получават често много лоши новини - откази от инвеститори, слаби продажби, отрицателни рецензии и т.н. Ако прекарвате твърде много време в размисъл над всички тези лоши новини и се чувствате депресиран, значи просто си губите времето. За да сте успешен предприемач, трябва да се научите как да се справяте с всеки провал. Да го възприемате като възможност, от която трябва да се поучите. И когато осъзнаете, че не 20-те „не-та", а едното „да", е по-важно, тогава всичко ще е наред.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ