Топ 10 на космическите събития през 2011 г., според сп. Time

Сп. „Time” публикува традиционата си класация Топ 10 на най-значимите космически събития на годината. Първото място в необичайната, космическа класация е отредено на старта на марсохода  MSL на 26 ноември. Авторите на класацията посочват сред най-удивителните детайли на операцията размерите на апарата, които са съпоставими с тези на средноголям джип. По план MSL трябва да достигне Червената планета през август, 2012 г. Сред отличителните характеристики на мисията му е и предвидената необикновена система за кацане на повърхността на Марс.

Пълният списък на космическата класация изглежда така:

1. Извеждането в орбита на марсохода MSL.

2. Извънземният произход на „градивните материали на живота” аденин и гуанин, участващи в състава на РНК (рибонуклеиновата киселина), което даде повод на много учени да заявят, че произходът на човека е космически.

3. Откриването на екзопланетата в двойна система „Татуин”.

4. Изпращането от НАСА на сондата Juno на петгодишна изследователска мисия до Юпитер с фигурки Lego на борда.

5. Откриването на предполагаем космически диамант с размерите на Юпитер.

6. Космическият апарат „Месинджър” и успешното му влизане в орбитата на Меркурий.

7. Откриването на огромен облак с водна маса около квазера APM 08279+5255.

8. Сондата Dawn, която след четиригодишно пътешествие успя да влезе в орбита на астероида Веста и да започне първото по рода си изследване на такова космическо тяло.

9. Руските космически кораби „Союз” останали като единствената алтернатива на космически транспорт в момента за доставяне на астронавти на борда на Международната космическа станция.

10. Последният полет на совалките по американската космическа програма.

Освен десетката, посветена на Космоса, списанието публикува и още няколко рейтинга в раздел „Наука”. Така например, в Топ 10 на новите видове растения и животни, открити през 2011 г. на първо място е бръмбарът, а класацията за медицина бе оглавена от процеса за създаване на стволови клетки чрез клониране.