Учени: Морски червей може би е прародител на всички гръбначни

Британски и канадски палеонтолози идентифицираха общия прародител на всички гръбначни - риби, птици, бозайници, включително и на човека. Той е само 5-сантиметров, живял е преди половин милиард години и е приличал на червей, но всъщност е бил от типа хордови животни, съобщи БТА.

Фосили от древния червей Pikaia gracilens са открити в шисти на 505 млн. години в националния парк Йохо в Британска Колумбия, Канада. Установено е, че въпреки миниатюрните си размери, животното е имало мускулни групи, характерни за гръбначните, заявиха Саймън Конуей Морис от Кембриджкия университет и Жан-Бернар Карон от Кралския музей на Онтарио и университета на Торонто.

Първите фосили от Pikaia gracilens са открити в началото на 20 век от американския учен Чарлз Дулитъл Уолкът. Той установил прилика между този вид вида и земните червеи като се задоволил единствено с краткото му описание. През 90-те години на миналия век учени от Кралския музей на Онтарио попаднали на други фосили от Pikaia gracilens. Изследването им с елекронен микроскоп доказало, че съществува връзка между този вид и гръбначните.

Важна отличителна особеност на това същество е наличието на хрущялна структура, която се превръща в гръбначен стълб у гръбначните, поясни проф. Карон