нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

14 причини да се чувствате постоянно уморени

 
5. Правите от мухата слон

Ако ви се свива сърцето, че ще ви уволнят, всеки път, когато шефът ви извика неочаквано в кабинета си или се страхувате да пътувате в автомобил, защото вярвате, че ще пострадате, значи, във всяка житейска ситуация очаквате само най-лошия сценарий. Постоянните тревоги могат да ви парализират и в крайна сметка – да ви доведат до пълно морално изтощение, казва проф. Левин. Когато се улавяте, че сте в капана на тревожни мисли, поемете си дълбоко въздух, а след това се запитайте, доколко е голяма вероятността да се случи най-лошото.

6. Пропускате закуската

Храната, която приемате, е горивото на тялото. През нощта, докато спите, организмът продължава да изразходва това, което сте му набавили с вечерята. Времето от вечерта до сутринта е най-дългият промеждутък без зареждане на горива, така че, сутрин е много важно да закусвате. Иначе ще се чувствате сънливи и отпуснати. Закуската е нещо като стартирането на двигателя на автомобила, именно тя задейства метаболизма.

7. Храните се нездравословно

Множество продукти, наситени на захар и прости въглехидрати, имат всъщност висок гликемичен индекс, т. е. приемът им предизвиква бързо повишаване на нивата на кръвната захар. След това обаче следва също толкова бърз спад. Редуването на такива пикове и спадове при хранене предимно с нездравословна храна води до умора.

8. Не умеете да казвате „Не”

Хората, които искат да угодят на всеки, често действат в ущърб на личното си щастие и енергията си. И което е още по-лошо, това в крайна сметка може да ги направи обидени и сърдити на целия свят. Учете се да казвате „Не”, учете се на откази – отначало насаме, но винаги ги произнасяйте на глас, високо, ясно и категорично, съветва Сюзан Алберс, лицензиран психолог.    

9. Работите сред безпорядък

 

Разхвърляното и затрупано с камари излишни книжа бюро сигурно не ви прави впечатление, но в същото време ви атакува психически. Хаосът ограничава способността за концентриране и обработване на информация от ума. До този извод са достигнали изследователи от университета в Пристън. Винаги, в края на работния ден отделяйте време да подредите и организирате работното си място. Така ще си създадете позитивна атмосфера на ударно начало на следващия ден, съветват те.

още от Наука и здраве