Седмица без дрегери и радари

Седмица без дрегери и радари

Седмица без дрегери и радари

След масираните проверки на колите преди зимата, тази седмица КАТ дава неочакван бонус на шофьорите в цялата страна.

От днес една трета от дрегерите и радарите в страната няма да бъдат изкарвани на пътя, тъй като ще преминат технически тест в Института по метрология и технически надзор, съобщава  standartnews.com. За сметка на това обаче ще работят десетки мобилни и стационарни камери.

Проверката започва по сигнал от икономическия министър Божидар Лукарски до премиера Бойко Борисов за пътни полицаи, които ползват частни дрегери и радари.

"Няма да допуснем повече подобен произвол. Всички технически средства ще минат извънреден повторен преглед, а камери отсега нататък ще следят всеки патрул. Битовата престъпност тормози хората, но рушветът на пътя е нещо, което изкарва българите извън контрол", коментират през "Стандарт" висши полицаи от ръководството на МВР.

Висши пътни полицаи заявиха, че в страната работят между 20 и 30 частни дрегера и около 50 радара. Машините се купуват от чужбина срещу 2000-3000 евро от екип от пътни полицаи. Обикновено ги използват в малките часове на нощта на входовете и изходите на големите градове, като с тях спират предимно лимузини. Обикновено радарите са настроени с 20 километра над допустимата скорост. По този начин полицаите изкарват минимум 50 лева от спрян автомобил.

"Обикновено шофьорите нарушават скоростта с не повече от 10 километра. Това е най-честото нарушение, което прави почти всеки водач. Когато радарът е настроен с 20 километра над допустимата скорост, на шофьорите се показва нарушение с над 30 километра. По този начин най-лесно се изкарват пари", обясниха още бивши полицаи.

При дрегерите обаче схемата е по-сложна, тъй като един от десет шофьори, които тези полицаи спират, наистина е употребил алкохол, дори и в минимално количество. Дрегерите се настройват с две десети над допустимата стойност, което на попаднал в капана шофьор може да струва дори и хилядарка. Според бивши катаджии подобни схеми действат най-вече лятото и зимата, около зимните и летните курорти. В капана почти винаги попадат богати чужденци, дошли у нас на почивка.

От ръководството на МВР коментират, че искат да ограничат максимално проверките на пътя, извършвани от полицаи. В случаите, когато има груби нарушения на закона, патрулите ще спират шофьорите, но ще съставят актове и фишове само при присъствието на мобилна или стационарна камера, или в присъствието на специални полицаи, оторизирани да глобяват на пътя.  Целта е проверките на пътя да станат максимално прозрачни, а шофьорите наистина да имат респект от катаджиите. Така за половин година респектът на пътя и елиминирането на фактора корупция ще бъде огромен, казват от МВР.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ