Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Фаталните грешки в рекламното съобщение

105

Можете да измислите най-красивата и впечатляваща реклама на света и пак да няма ефект. Защо ли? Понеже имате проблем със
съдържанието.

Това коментира в електронното издание на сп. Entrepreneur Сюзън Гънилиъс. Авторката разказва за десетте най-често срещани проблема, които според нея правят
маркетинг съобщенията непродаваеми.

Ето кои са те. 

  • Рекламата звучи арогантно. Например когато говори предимно за компанията и казаното няма връзка с нуждите и желанията на клиента.
  • Твърде настоятелна е. Тонът на комуникацията към клиента не е мил и добронамерен. Времето на рекламите, които „притискат” потребителите, отмина. Отдавна човекът е цар, конкуренцията е голяма и бизнесът не може да разчита на вечен монополизъм. 
  • Потокът от мисли е едно безкрайно увъртане. Клиентите са заети. Атакуват ги със съобщения ежедневно и ежечасово. Многословието и липсата на конкретно послание в рекламата минава покрай тях без да се запомни.
  • Рекламата е скучна. 
  • Не създава доверие. Обещанията звучат преувеличено.
  • Не казва каквото хората искат да чуят. Целевата аудитория не е проучена добре преди началото на кампанията.
  • Рекламира се на грешното място. Съобщението реално не достига до потенциалните купувачи.
  • Казаното звучи сякаш е измислено от някой неподготвен и неинформиран човек. Съобщението се изпраща без рекламната агенция и бизнесът „да са си написали домашното”. Тоест без да са проучили добре конкуренцията и потребителите.
  • Рекламира се само в един вид медия. Това вече не е достатъчно. Ефективните съобщения се разпространяват в множество канали.
  • Каквото се казва, няма смисъл. Не се говори на езика, който разбира и на който отговаря желаната таргет група.
още от Реклама
20
Петък
Септември