Facebook отмени „скриването” на профила

Facebook отмени „скриването” на профила

Facebook отмени „скриването” на профила

Потребителите на най-голямата социална мрежа в света Facebook повече няма да могат да "скриват" свои страници. Компанията отмени опцията, позволяваща нечий профил да става невидим по желание на притежателя му в системата за търсене. С други думи, сега потребителите могат след изписване на име и фамилия на търсения от тях човек, да виждат частично неговия "таймлайн" – началната снимка, интереси и т.н.

Функцията за блокиране на нежелани посетители обаче остава и, както и досега, хора от „черния списък” няма да могат да виждат профила на този, който ги е блокирал.

От Facebook мотивират отмяната на опцията за скриване на профила с желание за по-голяма безопасност. "Стигнахме до извода, че настройката не гарантира невъзможност за достъпа на непознати към частично преглеждане на акаунт. В същото време, докато съществува, създава лъжливо усещане за безопасност.”, подчертават от компанията. И споделят наблюдения от практиката, че въпросната настройка не изключва възможността даден потребител да бъде открит по други начини в врежата.

От компанията напомнят, че най-добрият начин да се контролира достъпа към личния профил е да се направи личен избор през настройките на хората, които могат да виждат постове, видео, обновяване на статуса и т.н.

До известна степен решението за отмяната на опцията е продиктувано и от общата декларация на няколко технологични гиганта като Google, Yahoo!, Facebook/ и Microsoft, в която те поискаха властите да разрешат периодично да публикуват информация за получавани от тях запитвания от спецслужбите и последващи разрешения за използване на специални разузнавателни средства във виртуалното пространство.

Декларацията дойде в резултат на гръмналия скандал след разкритията на Едуард Сноудън за масово следене в интернет. "Убедени сме, че обществото има право да знае повече за правителствените програми в тази област”, коментират по този повод от Facebook. "Криенето на такива данни поражда недоверие и подозрителност”, заявяват от своя страна и от Yahoo!.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ